45 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb het ook veel. Vandaag verloskundige gebeld en die gaf hetzelfde aan. Ik moet veel meer rusten maar dat deed ik al, dus nu eigenlijk bankrust. Zodra ik opsta begint de harde buiken al. Ook veel last van bekkenpijn 🫠
6 maanden geleden
Ik heb ook last van mijn bekken en een drukkend gevoel naar beneden. Ik heb ook geen ontsluiting, maar mijn hele buik is geprikkeld en meer harde buiken nu.
6 maanden geleden
Reactie op Lienzel
Herkenbaar, ook het bekken... hoeveel weken ben je ?
Bijna 27 maar echt zeker al 3 weken last ervan
6 maanden geleden
Ik herken het maar bij mij is het vooral als ik een vollere blaas heb. Meestal zakt het daarna ook weer weg.. Dat zou misschien een tip kunnen zijn, nóg vaker naar de wc gaan 😉
En de bewegingen van de baby kunnen natuurlijk ook veel invloed hebben.
6 maanden geleden
Ik heb sinds 15 weken al dagelijks harde buiken (dus voort bijna 8 weken ervaring 🙈). De eerste weken dusdanig dat ik bedrust had. Nu nog steeds mag ik niks doen wat harde buiken opwekt. Helaas schijnbaar een gevoelige baarmoeder bij deze zwangerschap, waardoor ik bij de minste inspanningen en zelfs met niks doen in rust harde buiken houd. Dus bij mij is helaas nog steeds zo min mogelijk doen. Heel lastig met een 3 jarige, maar mijn schoonouders en ouders helpen ons enorm. Ik vond vragen en accepteren van hulp heel lastig, maar uiteindelijk is het nemen van rust het aller belangrijkst. De angst herken ik enorm. Ik heb onderhand 3x een cervixlengte controle gehad en die blijft gelukkig helemaal goed. Ik probeer onderhand het vertrouwen weer wzt meer terug te krijgen. Vooral nu het echt minder erg is dan in het begin. Iets wat bij mij ook echt helpt is het innemen van magnesium. Ik slik 2xdd vitakruid magnesium complex 200. Hier zitten goed werkende vormen in van magnesium. Doe dit eventueel wel in overleg met je verloskundige maar bij mij hielp dit enorm. Mocht je erover willen praten mag je me ook altijd een pb sturen!
6 maanden geleden
Ik heb ook al sinds week 16 veel last van harde buiken. Heb sowieso al behoorlijk was controles, maar hierdoor nog 2x extra langs geweest. Alles perfect in orde. Afgelopen dagen heb ik er weer meer last gehad, merk dat het bij mij ook erg samenhangt met een groeispurt van mijn buik. Die dagen voelt mijn buik sowieso meer gespannen, heb ik extra vocht nodig en zit mijn kleding binnen een paar dagen flink strakker. Nu is het weer wat minder, maar voel ik het nog steeds - met name in de ochtend. Voel me er wel geruster onder. Maar morgen weer controle, dan vraag ik gewoon weer om cervixlengte controle. :)
6 maanden geleden
hier het zelfde ben 25 weken en nu al 4 dagen last van zelfs als ik op bed lig en gaat gepaart met steken boven in me buik
6 maanden geleden
Sinds eind vorige week ook ineens heel veel last van harde buiken in de avond. Al gauw 15-20 stuks op 2-3 uur tijd. De verloskundige gebeld vanochtend en die gaf aan het echt een stuk rustiger aan te gaan doen. En daar heb ik echt moeite mee om niet te veel te doen, ben altijd bezig. Maar alles voor de kleine. Vandaag veel rustiger aan gedaan dan normaal, veel minder wandelen (normaal min. 10.000 stappen per dag), etc. Helaas heeft het voor vandaag niets geholpen en nu weer veel last van harde buiken. Hopelijk heeft het gewoon even nodig om te rust te komen. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Buik groeit de laatste week ook ineens enorm hard, misschien dat dit er ook mee te maken heeft.
6 maanden geleden
Ben met deze klachten maandag naar het ziekenhuis verwezen. Uiteindelijk de conclusie rustig aan doen aldus bedrust nemen. Is tot nu toe niet minder maar doe denk toch nog teveel. (Ff naar de winkel ff eten koken enz) dus moet echt wat minder gaan doen denk ik.
6 maanden geleden
Ik heb hier ook continu last van en dat al vanaf week 14 ben nu 24.5 weken .. ze kunnen bij mij ook niks vinden .. ik sta op met harde buiken en ga er mee naar bed .. en vaak doen ze ook echt pijn .. ik wacht nog een paar dagen en dan bel ik het ziekenhuis weer op .. eerst zeiden ze het is een snel groeiende baarmoeder daar kan het van komen maar maak me erge zorgen er over en voelt niet fijn zo steeds te moeten lopen .. bij de eerste zwanger schap ook wel gehad maar niet zo erg als deze … warme douche kruik en zij liggen helpen niet
6 maanden geleden
Reactie op Hayalci
Ik ben bijna 28 weken en heb er ook heel erg last van. Zelfs als ik op bed ...
Dit zouden ook oefen weenen kunnen zijn zeggen ze
6 maanden geleden
Reactie op Mariekeeeee
Ik heb sinds 15 weken al dagelijks harde buiken (dus voort bijna 8 weken er ...
Ik herken je verhaal heel erg .. ik loop er ook al zo lang mee iedere dag .. zelfs als ik de heledag op de bank zit best lastig met een 2,5 jarige .. helaas nemen de harde buiken nog niet af en de bekken pijn ook niet
6 maanden geleden
Reactie op Eline678
Misschien een domme vraag... maar wanneer is het een harde buik? En wanneer ...
Een harde buik is een samentrekking van je baarmoeder. Je voelt het ook echt van binnenuit. Ik heb ook geregeld een gespannen buik maar dat voelt toch anders, dat voelt meer als huid en spieren die door de groei op spanning staan. Een harde buik is (meestal) niet pijnlijk, maar voelt wel oncomfortabel. Als je gaat liggen voel je ook als het ware je baarmoeder, je buik is dan nog hard in tegenstelling tot wanneer je spieren/huid gespannen zijn (dan is je buik in liggende houding vaak veel soepeler). Ook komt een gaat een harde buik, vaak houdt het een aantal seconden tot aantal minuten aan.