27 Reacties

2 dagen geleden

Ik lees mee, maar soms wanneer een dutje langer duurt maak ik hem toch wakker voor een voeding. Ik merk namelijk dat wanneer hij overdag vaker wordt gevoed, hij 's nachts minder vaak komt. Dus die ritme wil ik er dan in houden

2 dagen geleden

Reactie op SNMS

Ik lees mee, maar soms wanneer een dutje langer duurt maak ik hem toch wakk ...
Hoe lang duurt een dutje dan als je hem wakker maakt? 😊 En snap dat je hem dan wakker maakt overdag, extra slaap ‘s nachts is heerlijk !

2 dagen geleden

Reactie op 25rm

Hoe lang duurt een dutje dan als je hem wakker maakt? 😊 En snap dat je hem ...
3 à 4 uur max

2 dagen geleden

Hier gaat ze ongeveer een uurtje na het wakker worden (in dat uur is het voeden, verschonen en beetje spelen in de box) weer slapen. Ze begint dan te gapen en te jammeren en dan breng ik haar in slaap, ofwel in de draagzak of wandelend in de kinderwagen of op de arm in de bank. Ze slaapt dan ongeveer 2 uur tot de volgende voeding en dan herhaalt de cyclus zich weer

2 dagen geleden

Hier ook herkenbaar hoe slaapt jullie kindje in de nacht?

2 dagen geleden

Reactie op SNMS

3 à 4 uur max
Wauw wat knap! Hier max een half uurtje vaak .

2 dagen geleden

Reactie op Anna6895

Hier ook herkenbaar hoe slaapt jullie kindje in de nacht?
Wisselend, vaak het eerste blokje laat hij wat langer tussen, soms 5 uur en de andere 3-4 uur

2 dagen geleden

Reactie op 25rm

Wisselend, vaak het eerste blokje laat hij wat langer tussen, soms 5 uur en ...
Ah herkenbaar. dit is bij ons precies zo

2 dagen geleden

Hier slaapt ze beneden (zeker als haar broers thuis zijn) ook veel korte slaapjes. Begin van de middag wilde ik toch even proberen haar in bed te laten slapen, daar slaapt ze nu al ruim 2,5 uur. Ik ga ga zo dan ook wakker maken voor haar fles. Hopelijk lukt het overdag vaker om haar in bed te leggen 🤞🏼

2 dagen geleden

Reactie op PDR1990

Hier slaapt ze beneden (zeker als haar broers thuis zijn) ook veel korte sl ...
Wat goed! Hoe oud is ze?

2 dagen geleden

Reactie op 25rm

Wat goed! Hoe oud is ze?
Ze is 9 weken ☺️

2 dagen geleden

Hier gaat het alle kanten op. Meestal is het in de ochtend hazenslaapjes en dan in de middag langer. Vandaag 3 uur in de middag. In de nacht wordt hij vaak rond 2 uur en 5 uur wakker. Hij is dan tussen 22 en 23 gevoed en wil vaak rond 7 uur ook weer. Mijn oudste sliep vanaf 12 weken soms door. Benieuwd wat deze gaat doen!

2 dagen geleden

Hier veel slaapjes van 45 minuten en later op de middag sinds anderhalf uur. Wakker maken voor een voeding doen we niet meer. Bij de 4 weken afspraak zei het cb al dat we dat niet hoefde te doen want hij groeit goed dus meldt zichzelf wel. Zou dus lekker laten dutten als hij langer slaapt!

gisteren

Reactie op SlimmePegasus288812

Hier veel slaapjes van 45 minuten en later op de middag sinds anderhalf uur ...
Hier echt nog max 45 minuten :( weet niet of/wat we verkeerd doen
Bij ons nu ook max 45min. Dit was aan het begin totaal anders, want toen deed ze dutjes van 3u id middag. Ik weet ook niet wat ik anders kan doen. Overigens slaapt ze id nacht ook niet altijd 3u achter elkaar, dit was voorheen ook wel anders. Tips zijn welkom.

gisteren

Reactie op 25rm

Hier echt nog max 45 minuten :( weet niet of/wat we verkeerd doen
Als ze wakker wordt na 45 min zou je eventueel kunnen proberen om haar weer in slaap te wiegen. Babytjes kunnen vaak nog niet 2 slaap cyclussen aan elkaar plakken

gisteren

Reactie op trotsemams

Als ze wakker wordt na 45 min zou je eventueel kunnen proberen om haar weer ...
Ja dit lukt helaas nog niet, wel geprobeerd !
Hier standaard 2 uur in de ochtend en veder 3 slaapjes nog van ca. 1 uur. Wel allemaal in de draagzak of op mijn borst. Savonds doet ze dan vaak ook nog een dutje van 2 uur voordat ze echt naar bed gaat. En dan slaapt ze 5 tot 7 uur door en dan nog 1 voeding snachts en dan weer 3 a 4 uur

gisteren

Reactie op ZorgzameZee579948

Hier standaard 2 uur in de ochtend en veder 3 slaapjes nog van ca. 1 uur. W ...
Wat fijn en goed! Dat klinkt als veel slaap. Dat ochtend slaapje, is die direct na de eerste fles in de ochtend?

gisteren

Waar ze ‘s nachts zo goed in haar eigen bedje slaapt, lukt het overdag niet en slaapt ze eigenlijk alleen op ons of als we onderweg zijn (autostoel/reiswieg). Overdag zijn het meestal hazenslaapjes en gister leek het op eigenlijk niet slapen. Als we haar in bed of de box leggen is ze gelijk of na 10 minuten weer wakker. Ze is alleen zo moe dat ze er uiteindelijk overstuur van raakt…