38 Reacties

2 maanden geleden
Heb het 1 keer genomen. Houd niks binnen helaas dus ik heb het opgegeven.

2 maanden geleden
Reactie op Preggook
En de zuigtabletten al geprobeerd of lukt dat ook niet met het overgeven ?
Lukt helaas ook niet.. Ben al blij als ik ook maar iets binnen krijg op een dag en het binnen houd. 😫 Zouden eigenlijk zetpillen ervoor moeten maken

2 maanden geleden
Heel belangrijk om te nemen! Kan me voorstellen dat het een uitdaging is als je misselijk bent, maar ik zou het toch echt proberen.

2 maanden geleden
Yes, slik al een poosje foliumzuur. Voor dat ik zwanger raakte eigenlijk al. Ben nu 9w+2.

2 maanden geleden
Reactie op Janet30
Huh? Waarom slikken sommigen geen foliumzuur? Hier moet je eigenlijk 3 maan ...
Is zijn verschillende theorie over na mij weten zeggen sommige dat foliumzuur niks uitmaakt bij ontwikkeling van de baby
Ik heb bij me eerste maar 2 weken ongeveer genomen ik kon niks binnenhoude dus ook geen foliumzuur het slikken bezorgde mij gewoon misselijkheid
Maar nu slik ik bij me 2e wel foliumzuur
En wat je zegt 3 maanden ervooor sommige plannen de zwangerschap niet zoals bij me eerste was meteen raak en zo ook bij me 2e
Ieder moet natuurlijk doen waar goed bij voelt
Maar hier mijn uitleg

2 maanden geleden
Probeer toch een tijdstip op een dag te vinden dat je het wel binnen houd. Hier slik ik het elke keer om 9 uur savonds, gaat gelukkig beter als sochtends of smiddags. Ik werd er elke keer extra misselijk van. Ik had ze eerst ook met visolie en ging daar echt van over mijn nek. Nu alleen foliumzuur met vitamine D die zijn goed te doen. Staat wel bij om het bij het ontbijt in te nemen maar dat lukt helaas niet. Ik denk als je het maar binnen krijgt is beter dan helemaal niks

2 maanden geleden
Reactie op nadianaad
Is zijn verschillende theorie over na mij weten zeggen sommige dat foliumz ...
Nee, daar zijn alle professionals heel duidelijk over: foliumzuur draagt bij aan de ontwikkeling van je baby. Je begint vier weken voor de bevruchting (dus al bij een kinderwens) tot je 10e week van je zwangerschap. Natuurlijk kan je ongepland zwanger worden, maar dan is het advies zo snel mogelijk te beginnen zodra je erachter bent gekomen. Ik verbaas me hier ook over wat reacties alsof foliumzuur slikken optioneel zou zijn....

2 maanden geleden
Reactie op Janet30
Huh? Waarom slikken sommigen geen foliumzuur? Hier moet je eigenlijk 3 maan ...
ik raakte ongepland zwanger dus dat is de reden dat ik pas later begonnen ben. uiteindelijk zei de gyn dat het helemaal geen probleem was omdat het al in mijn multivitamine zat ik ben er alleen een extra pilletje bij gaan slikken

2 maanden geleden
Reactie op Scorpio1111
Bij mij zit het in mn multi vitamine
Zit er wel 400 mcg in? Het viel me op dat in mijn multivitamine minder zat.

2 maanden geleden
Reactie op MamavanF24
Zit er wel 400 mcg in? Het viel me op dat in mijn multivitamine minder zat. ...
Bij mij werd aangeraden, voor betere en snellere opname, om het er toch nog extra bij te nemen!

2 maanden geleden
Ik heb zo en zo moeite met slikken van medicijnen zoals Paracetamol krijg het niet door me keel heb ik al sinds kleins af aan foliumzuur kost ook veel moeite bij mij om door te slikken maar me partner blijft erbij zitten totdat het weg is hahahahha foliumzuur neem ik ook in de avond in