535 Reacties

3 maanden geleden

Vorige week zaterdag is mijn wondertje Fijs Dirk Sjors geboren op 19 juli met een geboorte gewicht van 1954 gram en een lengte van 41cm. Fijs is bij 31 weken en 6 dagen zwangerschap geboren, maar doet het gelukkig ontzettend goed. Een onverklaarbare vroeggeboorte na een vlekkeloos verlopen zwangerschap zonder bijzonderheden/ klachten. Na een vaginale bevalling tot 7cm werd bij het krijgen van pers weeën besloten voor een spoed keizersnede te gaan wegens de ligging van Fijs (met zijn voeten naar beneden). We genieten nog even van alle zorg in het ziekenhuis.

3 maanden geleden

Reactie op [Wendy]

Vorige week zaterdag is mijn wondertje Fijs Dirk Sjors geboren op 19 juli m ...
Gefeliciteerd met Fijs! Wat een bijzondere tijd ga je tegemoet (2 jaar geleden op 18 juli) is mijn eerste te vroeg geboren. Er komt zo bizar veel op je af, lange tijd in het ziekenhuis maar ook mooi om je kindje al vast te kunnen houden Maar er zal ook verdriet zijn om alles. Hopelijk gaat alles zo voorspoedig mogelijk en geniet van alle buidel momentjes 🥰

3 maanden geleden

Zal wel schrikken zijn dat Fijs eerder wilde komen! Alsnog van harte Gefeliciteerd!

3 maanden geleden

Reactie op [Wendy]

Wow dat is toch schrikken zonder waarschuwingssignaal! Maar van harte gefeliciteerd ❤️❤️❤️

3 maanden geleden

-Naam Sepp🩵🩵 -Datum 27-07-2025 -Gewicht/lengte 2208gr. -Geboren met 33 + 6 Vorige week in de nacht van za op zo 20juli braken spontaan (gedeeltelijk) mijn vliezen. Ik kreeg gelukkig geen weeën dus de nodige medicatie volgde, weeën remmers en longrijpers. Uiteraard een ziekenhuisopname, dit was ook maargoed want de schrik zat er flink in. Heel de zwangerschap liep voorspoedig en we genoten met volle teugen van alles tot ons dit overkwam. De groei echo werd naar voren gehaald en we kregen dopplers i.v.m. afwijkende cijfers t.o.v. onze 20weken echo. Alles deze week was steeds zo ontzettend spannend. Maar het bleef allemaal stabiel en met een beetje geluk zou ik ondanks de gebroken vliezen best nog de 37weken kunnen en mogen halen. Vanaf nu waren we dus al blij met elke dag langer in mijn buik! Ik werd donderdag zelfs geheel onverwachts ontslagen uit het ziekenhuis en mocht met thuismonitor en strenge regels naar huis. Heerlijk even in m’n eigen bed en thuis alles even laten landen, vrijdagmiddag begon m’n buik te rommelen en kreeg ik meer harde buiken, ‘s avonds nog het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat dat kon komen omdat ik thuis toch meer beweeg dan in het ziekenhuis ( ik mocht gewoon traplopen e.d. ) oké klinkt logisch. De nacht volgde en ik heb amper een oog dicht gedaan, verloor naar mijn idee veel vruchtwater en moest vaak plassen. Ook had ik een soort van pijn maar niet echt. Zaterdagochtend hadden we controle in het ziekenhuis, er zat inmiddels ritme in m’n harde buiken.. ik werd terug opgenomen maar de arts wilde mij ook even zien. Ik werd ook getoucheerd, dit was nog niet eerder gedaan i.v.m. infectiegevaar. Ik bleek 3cm ontsluiting te hebben, dit kon al sinds dat m’n vliezen waren gebroken maar kon ook van afgelopen nacht zijn. De rest van de dag zette het niet door, dus we hoopte allemaal dat onze kleine man toch nog even bleef zitten ondanks dat ik toch wel pijn had. Toen wij besloten lekker te gaan slapen kwamen de harde buiken/weeën weer helemaal opzetten. Ik werd weer aan de CTG apparatuur gelegd zodat ze alles konden monitoren en jawel hier zat toch echt regelmaat in. +/-2u later kwam de arts weer toucheren en ik had inmiddels al 6cm ontsluiting! We werden meteen naar de verloskamers gebracht en wisten dan onze zoon niet lang meer op zich liet wachten. Dit alles was natuurlijk weer totaal onverwacht en het termijn is ook zo vroeg. De bevalling ging voorspoedig en onze zoon is goed ter wereld gekomen. Nu mag hij lekker verder groeien in de couveuse op de neonatologie. Het zal voorlopig nog een spannende tijd blijven maar hij doet het nu al super goed en wij zijn ontzettend trots, blij en opgelucht dat hij er is🩵

3 maanden geleden

Op 10/7/2025 hebben wij onze dochter Noï mogen ontmoeten. Geboren met 29 weken en 5 dagen. Ik was op 20 september uitgerekend. Ik ben op 1 juli in het ziekenhuis opgenomen met ernstige zwangerschapsvergiftiging. Vanaf daar ging ik hard achteruit en kreeg ons kindje het ook steeds moeilijker. Ze hebben het 10 dagen weten te rekken. Het CTG werd steeds slechter en ikzelf heb ook op het randje van eclampsie gezeten. 10/7 was het CTG zo verslechterd dat ze met een spoedkeizersnede is gehaald. Vanwege de zwangerschapsvergiftiging was Noï ook dysmatuur en woog ze maar 915 gram. Gelukkig doet ze het boven alle verwachtingen ontzettend goed! Nu moet ze vooral veel groeien en verder rijpen in de couveuse in het ziekenhuis zodat ze in september straks met ons mee naar huis kan.

Reactie op KiekeBoo

Op 10/7/2025 hebben wij onze dochter Noï mogen ontmoeten. Geboren met 29 w ...
Sterkte wat een heftige tijd wat al is geweest maar ook een spannende tijd die er komen gaat

Reactie op Lysanne8sept25

-Naam Sepp🩵🩵 -Datum 27-07-2025 -Gewicht/lengte 2208gr. -Geboren met 33 + ...
Wat een spannende periode hebben jullie gehad gelukkig gaat alles goed

Reactie op [Wendy]

Wat spannend allemaal goed om te horen dat hij het goed doet

3 maanden geleden

Reactie op KiekeBoo

Op 10/7/2025 hebben wij onze dochter Noï mogen ontmoeten. Geboren met 29 w ...
Ten eerste gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een spannende tijd zal het zijn en een heftige situatie niet alleen voor de baby maar ook voor jou. Ik ben vorig jaar met 28 weken bevallen, volgens mij zijn wij familie en kwam mijn moeder jullie tegen in het AMC. Ik weet nog heel goed dat je zo geleefd wordt in het begin het gaat allemaal zo snel maar ook weer langzaam... Ik denk nu vaak terug aan de tijd in het ziekenhuis en heel gek idee dat me kindje bij dit termijn er al bijna 5 weken was. Heel veel sterkte en succes en mocht je is willen praten stuur vooral een berichtje ;)

3 maanden geleden

Jeetje mama’s, jullie verhalen ontroeren mij enorm (hallo hormonen), gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige en sterke babies! Hopelijk gaat alles naar omstandigheden goed met jullie, ik wens jullie al het geluk toe! 🩷💙

3 maanden geleden

Gefeliciteerd dames met jullie wondertjes! Heel veel liefde gewenst in deze spannende periode.

3 maanden geleden

Op 25-7-25 zijn wat vroeger dan verwacht en gehoopt, maar zeer gewenst onze 2 prachtige dochters geboren met 31 weken + 1 dag oud. Geboren op 25-07-2025 Om 22:15 Lizzy🩷 (1675 gram) & Om 22:18 Hailey🩷 (1500 gram) Naar omstandigheden doen de meiden het redelijk goed! Zo zullen ze de komende weken moeten groeien, aansterken en groter worden in het ziekenhuis. Maar we zijn mega dankbaar dat ze gezond op deze wereld zijn!

Reactie op lola_lisa

Op 25-7-25 zijn wat vroeger dan verwacht en gehoopt, maar zeer gewenst onze ...
Van harte gefeliciteerd met de 2 meiden .. heelveel kracht en sterkte geweest hoop dat alles goed blijft gaan

3 maanden geleden

Onze man besloot dat het wel genoeg was daarbinnen. Geboren op 3/8/2025 Remy 🩵 33+3 2220 gram We liggen nu samen op de couveuse afdeling van het ziekenhuis. Hij doet het fantastisch en heeft zijn gewicht ook zeker mee! Halsoverkop naar het ziekenhuis vertrokken toen ik na een belletje naar de Vk vanwege “wat kramp” al 4 cm ontsluiting had.. Hij is binnen 7 uur geboren. Eerste kindje!

Reactie op CCCCCC93

Onze man besloot dat het wel genoeg was daarbinnen. Geboren op 3/8/2025 Re ...
Van harte gefeliciteerd … goed om te horen dat Remy het goed maakt en hoe gaat het met mama .. ondanks de stres dat het kamertje nog niet af is .. dit kan binne. 1 dag gepiept zijn

3 maanden geleden

Op 4 augustus om 14.52 uur is onze lieve Krijn Jeroen geheel onverwacht geboren met 35+4 weken. We wilde zondag 3 augustus net uit eten gaan, maar toen ik opstond verloor ik wat vocht. Dit bleek vruchtwater met bloed te zijn. Onze verloskundige was met een kwartier bij ons en een uur later lag ik in het ziekenhuis. Vanaf toen (18.30 uur) werd ik goed in de gaten gehouden omdat ik erg veel bloed verloor. Maar er was nog geen sprake van een bevalling. In de avond kreeg ik ook weeën en rond 2 uur snachts zat ik op 2-3 cm ontsluiting. Rond 5 uur heb ik uiteindelijk toch om pijnstilling gevraagd omdat de rug weeën niet te doen waren. Na de ruggenprik liep mijn ontsluiting mooi op, maar de weeën werden minder. Om 11.30 had ik volledige ontsluiting en werd mijn ruggenprik uit gezet en weeën opwekkers toegevoegd. Om 14.30 wilde ze mijn ruggenprik weer aansluiten omdat ik de pijn niet meer trok, maar ze waren net te laat en ik kon al gaan persen. Na 20 min was onze kleine man er! Ik moest daarna naar de ok omdat mijn placenta niet los wilde laten. Al met al maken we het goed! We moeten nog even in het ziekenhuis verblijven en worden goed in de gaten gehouden. Maar met zijn ruim 3 kilo is het een flinke prematuur. Ondanks dat hij een maand te vroeg is gekomen. Mijn uitgerekende datum was 4 september

3 maanden geleden

Reactie op Lonki

Op 4 augustus om 14.52 uur is onze lieve Krijn Jeroen geheel onverwacht geb ...
Dat is schrikken! Maar gelukkig is het goed gekomen 🍀🍀Prachtige foto. Van harte gefeliciteerd!

3 maanden geleden

Reactie op CCCCCC93

Onze man besloot dat het wel genoeg was daarbinnen. Geboren op 3/8/2025 Re ...
Gefeliciteerd!! Allebei lekker aansterken 🍀🍀🍀

Reactie op Lonki

Op 4 augustus om 14.52 uur is onze lieve Krijn Jeroen geheel onverwacht geb ...
Van harte gefeliciteerd … hoe heb je het zelf ervaren en ook dat je een operatie nodig had om de placenta te laten verwijderen … wel een mooie foto van jullie mannetje veel geluk samen ❤️