55 Reacties

2 weken geleden

Mijn vk doet dit ook pas bij de 16-weken controle.

2 weken geleden

Ik hoorde het voor het eerst bij de 14 weken afspraak bij de vk! Gewoon de normale bloeddruk en hartjes luisteren afspraak

2 weken geleden

Hi Marie, wat vervelend dat je die ervaring hebt gehad :( wij mochten hem al wel horen bij de 13 weken echo, en was ook geen enkel probleem leek het. Ze kwamen er zelf mee… Ga je een pretecho doen voor het geslacht? Wellicht kan je hem dan horen 🩵

2 weken geleden

Huhh???? Mijn verloskundige doet de 1e keer bij de termijnecho en dan élke controle! Ik heb vorige week dinsdag op precies 13 weken de 13 seken echo gehad en dan in het ziekenhuis en wel het hartje gehoord... Ik.herken jou verhaal ook zeker niet bij mezelf of bij anderen, vind dit heel bijzonder

2 weken geleden

Ja hier ook het zelfde. Zou extra onnodige straling geven aan het kindje. Ze moeten medisch gezien de echo’s zo kort mogelijk houden, omdat de echostralingen je vruchtwater opwarmen en je kindje dat kan merken. Dat vertelde ze vorige keer. Gelukkig met de geslachtsecho bij 15 weken wel het hartje mogen horen

2 weken geleden

Reactie op BAMPatricia

Huhh???? Mijn verloskundige doet de 1e keer bij de termijnecho en dan élke ...
Is opzich best normaal hoor bij ons doen ze het ook niet voor de 14 weken

2 weken geleden

Reactie op Preggook

Is opzich best normaal hoor bij ons doen ze het ook niet voor de 14 weken
Nou sorry ik herken dat niet.. en ook niet van anderen in mijn omgeving dus wat is dan normaal?

2 weken geleden

Hier ook pas vanaf 13 weken!!

2 weken geleden

Reactie op BAMPatricia

Nou sorry ik herken dat niet.. en ook niet van anderen in mijn omgeving dus ...
Ja hier in omgeving wordt overal afgereden voor de 12 weken sowieso daar voor zou het te veel onrust voor de baby kunnen verzorgen

2 weken geleden

Reactie op Preggook

Ja hier in omgeving wordt overal afgereden voor de 12 weken sowieso daar vo ...
Ja en hier juist weer niet... dus daarom dat ik mij afvraag wat is dan normaal, maar goed.... daar gaat toch geen eenduidig antwoord op komen

2 weken geleden

Reactie op Amsterdamfleur

Hi Marie, wat vervelend dat je die ervaring hebt gehad :( wij mochten hem a ...
We hebben met 16 weken weer een echo. Hopelijk mogen we hem dan wel horen 😊

2 weken geleden

Hier bij de 13 weken echo wel gehoord en daarvoor ook al een keer! Kom je uit nl?

2 weken geleden

Voor de 13 weken bij de verloskundige het hartje niet gehoord (is dan moeilijk te vinden) Bij de 13 weken echo het hartje voor het eerst gehoord. Nu bij elke bloeddruk controle ook even het hartje luisteren.

2 weken geleden

Reactie op Baby2sep25

Hier bij de 13 weken echo wel gehoord en daarvoor ook al een keer! Kom je u ...
Denk niet dat NL of BE verschil maakt... ik ben van NL en hoorde het de eerste keer met 11+1 met de termijnecho, en vervolgens met de 13 welen echo weer...

2 weken geleden

Ooh huh wat gek, bij ons lieten ze het hartje met de 13 weken echo kort horen en met de pretecho ook weer. Ik heb toevallig net een Doppler gekocht om zelf kort naar het hartje te luisteren en vandaag voor het eerst geprobeerd🫣 Maar als ik deze berichten lees, durf ik dat ook niet meer te gebruiken

2 weken geleden

Ook hier nog geen hartje gehoord, wel gezien. Hier doen ze het als het goed is met 16 weken. En die hebben we a.s vrijdag, dus ben reuzen benieuwd!!!

2 weken geleden

Reactie op Samira1997

Ooh huh wat gek, bij ons lieten ze het hartje met de 13 weken echo kort hor ...
Laat je niet te veel afschrikken ;)

2 weken geleden

Bij mij zeide ze het zelfde! Mijn verloskundige doet het vanaf 15 weken. Ik ben met 14 weken ergens anders geweest voor heslachtsbepaling en daar kreeg ik hem wel te horen

2 weken geleden

Reactie op MSchrijft

Ja hier ook het zelfde. Zou extra onnodige straling geven aan het kindje. ...
Maar het hartje luisteren is helemaal geen straling toch? Dat gaat met geluidsgolven, net als een echo. Straling is bijvoorbeeld een röntgenfoto en dat mag idd niet.

2 weken geleden

Reactie op BAMPatricia

Laat je niet te veel afschrikken ;)
Ah fijn Dankje voor je reactie! Ja was even zoeken dus wel ruim 3 minuten ermee om m’n buik gezeten maar niet langer dan 1 minuut op eenzelfde plek. Ik maak mezelf toch gek om van alles🫣 Maar even dat hartje luisteren was wel heel fijn😍