11 Reacties

Baby's doen het heel goed op routine, dus dat ze een flesje "nodig" heeft komt hoogstwaarschijnlijk door gewenning. Is het een mogelijkheid te kolven en de afgekolfde melk in een flesje aan te bieden op de momenten dat ze fles verkiest boven de borst?

Reactie op AparteSchat465678

Baby's doen het heel goed op routine, dus dat ze een flesje "nodig" heeft k ...
Ja dat doe ik ook vaak maar het blijft de fles. Ik wil gewoon stoppen met de fles

gisteren

Wat ik heb gedaan in de overgang van fles naar borst is met het flesje starten, eindigen met borst en zo na een paar dagen geheel overgegaan op alleen de borst. We cosleepen nu ook en fijne is om haar al liggende de borst te geven (zij en ik op haar zij naar elkaar toe, borst erin). Zo valt ze ook al drinkende in slaap!

Reactie op Malou27

Wat ik heb gedaan in de overgang van fles naar borst is met het flesje star ...
Ja tot 7u slaapt ze in de co sleeper, wanneer mn partner naar werk gaat pak ik haar naast me en doen wij het ook op die manier. Maar dat ervaar ik niet als prettig. Dan ben ik slaperig weet ik niet hoeveel ze drinkt. En voel ik me hierdoor zelfs schuldig

gisteren

Wat bij mij heel erg geholpen heeft met van fles/slaapassociatie afhelpen was een tijdje nog alleen het dopje met speen van de fles afdraaien en die geven (vasthouden), dan tutte ze daar een paar minuten hevig op (zonder dus melk te krijgen) en viel ze in slaap. Tegelijkertijd probeerde ik haar vaker na het flesje heel even wakker te houden en dan pas te laten slapen. Ik denk dat die twee dingen samen voor ons werken om eraf te komen. Nu kan ze steeds makkelijker zonder flesje in slaap vallen overdag

gisteren

Hier ook gestopt met bijvoeden door eerst de fles te geven, daarna de borst en daarna zelf kolven. Veel werk maar werkte wel. Bijv. 40cc, borst, zelf kolven (en dat gaf ik dan later weer). En dag 2: 35cc, borst, kolven. Tot we op 10cc zaten en toen alleen borst. Nu krijg hij wel 1x per dag een flesje gekolfde melk. En ja dan iets meer clusteren/ regeldagen. Wel belangrijk om na de voedingbte kolven zodat je lichaam meer melk aanmaakt.

gisteren

Je zegt dat ze 40 minuten aan de borst heeft gedronken. Dat is echt heel lang. Weet je zeker dat ze goed aanhapt en efficiënt drinkt? Of misschien ligt ze meer te sabbelen maar krijgt eigenlijk weinig binnen. Baby's vallen sowieso moeilijk in slaap, zeker op deze leeftijd. Het hoeft helemaal niks met honger te maken te hebben. Wellicht kan je stoppen met het flesje en meer focussen op manieren om haar in slaap te helpen. (Wiegen, draagzak, etc). En ga dan gewoon elke week even wegen bij het consultatiebureau. Zolang ze goed groeit, krijgt ze echt genoeg binnen.

19 uur geleden

Reactie op Luna2025

Hier ook gestopt met bijvoeden door eerst de fles te geven, daarna de borst ...
Ja zou ook dit proberen, dan raakt ze misschien van de slaap associatie 'fles' af. Of, als dit (nog) niet werkt proberen nakolven en dat in de fles geven ipv de geitenmelk? Wellicht is je productie nét niet op haar behoefte afgestemd waardoor ze net niet genoeg heeft?

17 uur geleden

Ik vind 40 minuten aan de borst ook wel heel veel, volgens mij wordt er max 15 minuten per borst aangeraden maar ik kan fout zijn. Zuigt ze echt de hele tijd? Of valt ze tussendoor in slaap? Hoor je haar effectief slikken?

17 uur geleden

Enkel borstvoeding geven is een stukje loslaten. Ik geef 1 afgekolfd flesje melk per dag (tussen 22:00-24:00) en verder fulltime bv. Ik heb geen idee hoeveel ze drinkt. Ik weet wel dat ze blij is en voldoende plas- en poepluiers heeft. Eventueel kan je naar een extra weegmoment bij cb gaan aan het begin. Heb je trouwens al advies gevraagd aan een lactatiekundige? Of die mee laten kijken? Elk kindje drinkt op een ander tempo, dus 40 minuten kan passend zijn voor jouw kindje. Maar kan idd ook dat de lactatiekundige je tips kan geven over techniek waardoor je kindje beter gaat drinken. Zij kan ook goede tips geven over flesje afbouwen.

10 uur geleden

Reactie op zaklamp

Ik vind 40 minuten aan de borst ook wel heel veel, volgens mij wordt er max ...
Indd af en toe valt ze in slaap en krijg haar dan ook niet wakker zelfs niet als ik haar wegleg, dan is het huilen oppakken en weer in slaap vallen