19 Reacties

18 uur geleden
Ik ben ongeveer een week in en rondom bed/ bank gebleven. Ik vond de kraamweek echt verschrikkelijk met die pijnlijke doos met plassen ondanks peribottle en stuwing van m’n borsten. Pas toen we naar buiten gingen vond ik het echt beter worden. Beetje afzien. Daar bereid ik me nu weer op voor, dat het zo’n week gaat worden haha. Daarna vond ik het vrij snel gaan. Na 6 weken stond ik al op Defqon!😜

18 uur geleden
Ik was eigenlijk direct weer op de been. Ik had eigenlijk vrijwel geen fysieke klachten, moest "verplicht" de eerste 5 dagen binnenblijven, ging toen wel al klein rondje buiten lopen, had bezoek en lag zeker niet de hele dag op ned. 6e dag zat ik op het terras, na 2 weken weer op de fiets, na 4 weken een paar uur op een festival en na 5 weken na een check bij de bekkenfysio kon ik het sporten weer oppakken.
Maar dit was ook na een zwangerschap waar ik me superfit voelde en tot de dag van mijn bevalling 6x in de week sportte. Nu mijn tweede zwangerschap (18 weken), kan bijna niet sporten van continue vermoeidheid en voel me overwegend slecht. Dus denk dat het deze keer weleens heel anders kan gaan verlopen

18 uur geleden
Een week na de geboorte van mijn zoontje ging ik naar de winkel om een cadeautje voor de kraamhulp tr halen. Ik weet nog dat ik langs 2 winkels in het dorp ging, met de auto nota bene, en toen ik thuis kwam was ik bekaf 😅 9 dagen na de bevalling voor het eerst een ommetje gelopen met de kinderwagen. Ook bijkomen. 2 weken na de bevalling werd het bevalbed opgehaald en heb ik met mijm man de tafel weer op zijn normale plek gezet. Dit was echter teveel van het goeie. Ik begon weer heftig te bloeden en werd erg licht in mijn hoofd. Je voelt zelf je grenzen erg goed aan, het lichaam geeft wel aan wat je wel en beter nog niet kunt doen. Een maand na de bevalling was ik er wel weer qua energie en lijf ook wel. Hormonaal nog laaaang niet, dat heeft tot wel 9/10 maanden geduurd.

VRIEND
17 uur geleden
Na de bevalling liep ik zelf naar de andere kamer voor de overnachting in het ziekenhuis. Vond het ook onzin om met de rolstoel de volgende dag naar de auto te gaan. Dag 2 na de bevalling stond ik op zolder de was te doen. Ik had die zwangerschap ook geen kwaaltjes, volop energie en mijn buik was niet enorm groot dat het erg in de weg zat. Herstel verliep ook voorspoedig.
Kraamtranen kreeg ik pas in week 3 toen de kleine nog steeds niet op geboorte gewicht was en we echt moesten overstappen op KV.

17 uur geleden
Beide keren de hele kraamweek op bed doorgebracht (bed in de woonkamer) was het perse nodig? Niet zozeer maar ik vond het heerlijk!
Het herstel opzich ging prima😊

16 uur geleden
Je bent gewoon bont en blauw van onderen. Alsof je door trein bent aangereden. Erg veel last van de hechtingen gehad en ook van het doen van een grote boodschap op de wc. Maar buiten dit alles stond ik binnen een paar dagen weer beneden bezoek te ontvangen en zelfs na anderhalve week weer in de supermarkt. Ging niet helemaal vanzelf maar toch maar gedaan ☺️ gewoon lekker op je af laten komen, het is bij iedereen anders

16 uur geleden
Donderdagmiddag bevallen, vrijdagmiddag thuis en niet meer in bed gelegen. De kraamzorg kwam zaterdags en ik moest en zou echt van haar naar bed anders had ik het niet gedaan 🤦🏼♀️ stond alweer te stofzuigen in huis na 2 dagen namelijk en zodra ik naar buiten mocht met de kleine ging ik meteen rondjes wandelen.
Tuurlijk alles doet zeer aan de onderkant, je verliest nog bloed maar ik had echt niet de behoefte om een hele week in bed te liggen.

15 uur geleden
Uiteindelijk na een bevalling van 20 uur een keizersnede gehad. Kwam na twee dagen thuis en kon op dag drie al naar beneden om te douchen (opstaan deed zeer, maar lopen en de trap af ging wel). Dagen erna rustig aan gedaan, maar iedere dag wel naar beneden. Na twee weken liep ik een rondje buiten en daarna verliep het herstel super voorspoedig. 😊

15 uur geleden
Viel me allemaal reuze mee! Ik vond zwanger zijn zwaarder dan herstellen van de bevalling. 06:26 bevallen 09:30 weer thuis was nog geen 12 uur in het ziekenhuis intotaal.
De eerste dag ging hartstikke prima, de verdoving werkte die hele dag nog dus had van onder helemaal geen pijn kon gewoon naar de wc enzo. De dag erna als ik de peribottle bij me had viel het ook echt allemaal wel mee het heeft bij mij nooit echt gebrand oid.
Ik ben weinig in bed/bank gebleven omdat ik dat saai vond en t lag en zat niet lekker en de wc was beneden dus wou niet 100x de trap op en neer elke dag. Nu zijn we verhuisd en ben ik wel vanplan meer tijd in bed door te brengen voor mn bekken herstel. Ik ging bij de eerste heel snel alles weer doen en was blij dat de kraamzorg klaar was dat ik alles weer zelf mocht doen. Maar nu is het plan wel om alles uit handen te geven en echt 2 week zo min mogelijk te doen omdat ik zo snel mogelijk weer hersteld wil zijn en niet meer herinnerd wil worden aan t zwanger zijn. Na 4 weken zat ik weer op de fiets naar een verjaardag van een vriendin (wel nog in de luier🤣)
Denk dat het per persoon heel wisselend is maar het is mij alles meegevallen!

14 uur geleden
Ik heb de eerste dagen thuis voornamelijk op bed gelegen na een keizersnede maar kleine stukjes lopen lukte ook wel.. waar ik me nog het meest in vergist heb in hoeveel je nog bloed en dan wekenlang…
Die eerste 2 dagen heb ik wel veel pijn gehad in het zh

14 uur geleden
Ik vond het erg heftig en heb me erop verkeken. Had dan ook een hele zware bevalling van 36 uur. Ik ben week binnen geweest en daarna kort ommetje om het huis, nou het voelde alsof ik in een kermisattractie stond, zo weinig prikkels kon ik mentaal verdragen. Ik had ook nog 2-3 weken herbelevingen van de bevalling waardoor ik slecht sliep en overdag ook mentaal wrak was. Had hele extreme zwangerschapsdementie waardoor ik niet kon klokkijken maar ook fysieke prikkels zoals moeten plassen niet meer herkende. Naast dat ik sowieso incontinent was plaste ik daardoor extra in mijn broek. Alle banken en stoelen bekleed met speciale kraammatjes. Had veel rugpijn. Ook veel bloedverlies eerste dagen. Al met al wel een hele steile stijgende lijn want na 6 weken was ik ondanks alles weer volledig hersteld en kon ik weer rustig gaan sporten.

13 uur geleden
Reactie op ResKam
Ik vond het erg heftig en heb me erop verkeken. Had dan ook een hele zware ...
Wow heftig!!!

13 uur geleden
Het is inderdaad heel verschillend per persoon. Ik heb een vrij lange bevalling gehad van 24 uur en ben uiteindelijk om 06.00 bevallen. Om 10.00 reed ik zelf met de auto weer naar huis 🫣🤣 ik had na de bevalling en gedurende de hele kraamweek zo veel adrenaline in mijn lichaam dat ik geen last had van pijn, vermoeidheid, honger of wat dan ook. Ik voelde m’n hechtingen wel maar ik was zo high van de adrenaline en op m’n roze wolk, dat dat me niks deed. Ik ben daarnaast ook een enorme control freak die liever niks uit handen geeft dus ik heb de ochtend erna ook gewoon het huis netjes gemaakt en koffie klaar gezet voor de kraamzorg. Ik ben in de kraamweek niet in bed gebleven en heb niet voor me laten zorgen maar ik zat op de bank met mijn zoontje op schoot of naast mij. Wij wonen gelijkvloers dus ik had ook geen mandje met luiers etc naast mij zoals je vaak wel hoort. Ik liep gewoon naar de babykamer als ik iets nodig had, dat was gelukkig geen probleem. Pas na de kraamweek landde ik een beetje en toen merkte ik dat alles toch wel beurs was en kickte ook de vermoeidheid in 😅 Ik heb toen een stapje terug gedaan en heb het redelijk rustig opgebouwd met steeds wat langer buiten blijven en steeds wat verder wandelen. Ik heb de prikkels buitenshuis wel als heftig ervaren! Binnen in de newborn bubbel vond ik heerlijk

13 uur geleden
Oja, plassen met die hechtingen was wel heel naar… Dat gevoel was ik al bijna weer vergeten maar toen ik in een andere comment las “peribottle” kwam het weer naar boven 😭

11 uur geleden
Bij mijn eerst was het wel pittig maar die was ook behoorlijk zwaar bij de geboorte( 5170 gram), toen dacht ik echt komt dit nog wel goed, maar na een week ook al wel een stuk beter, maar bij de 2e en 3e was ik na de bevalling eigenlijk gelijk wel weer goed, toen we van het ziekenhuis naar huis reden kwamen we een bekende tegen die zegt huh ben jij net bevallen 🙈🙈 alleen een stuk wandelen ging niet gelijk, ja ik dacht van wel maar het zweet brak mij aan alle kanten uit😅😅🙈

6 uur geleden
Reactie op ResKam
Ik vond het erg heftig en heb me erop verkeken. Had dan ook een hele zware ...
Poeh wat heftig.. hopelijk gaat het deze keer allemaal wat makkelijker! 😘

5 uur geleden
2 uur na de bevalling liep ik vrolijk m'n bed uit alsof er niks was gebeurd. De eerste week wel echt geluisterd naar de kraamzorg veel gerust al wel buiten gelopen de eerste 2 a 3 dagen liep het bloed langs me benen dus durfde niet veel te lopen het plassen en poepen vond ik verschrikkelijk en die stolsels vond ik eng.