141 Reacties

4 maanden geleden

http://www.zehg.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/04/standaard-HG-zwangerschapsplan-ZEHG.pdf?fbclid=IwAR104bnZIjhNroJYX89jG54TwiXCikqYLmkiZ4q9fuJqjzXMb4t5dMkLHmw Hier een voorbereidingsplan hoe om te gaan met een 2e zwangerschap waarbij mogelijk weer HG zal kunnen voorkomen.

4 maanden geleden

Als ik daadwerkelijk HG krijg (bij zwangerschap van onze dochter gehad, en bij de zwangerschap die eindigde met 9 weken ook) dan wil ik er wel in. Heb toen al het voorbereidingsplan gemaakt en laagdrempelig primperan gekregen van de huisarts. Ik wacht dus nog even af 🤞

4 maanden geleden

Ik meld mij alvast aan! Ben je ook op de hoogte van de faceBookgroep ZEHG? Deze groep heeft mij de vorge zwangerschap enorm geholpen. Blij dat we zwanger zijn,aar gevoelsmatig is het nu gewoon wachten tot de tijd weer een 7 maanden stil staat..

4 maanden geleden

Hier ook hg gehad bij mijn eerste zwangerschap. Toen nog niet op de hoogte van Facebook groep en mij vaak alleen gevoeld.

4 maanden geleden

Wanneer begon het bij jullie vorige keer? Ik lag er volledig af met 7 weken. Vind het echt heel erg spannend

4 maanden geleden

Reactie op Lynn09

Wanneer begon het bij jullie vorige keer? Ik lag er volledig af met 7 weken ...
Bij 5w3d. Ook heel erg spannend of het deze keer terugkomt. Heb al wel medicatie thuis liggen en een plan gemaakt met huisarts en verloskundige. Met 6 weken was mijn eerste opname en was ik al 4 kg afgevallen

4 maanden geleden

Reactie op Roos1010

Bij 5w3d. Ook heel erg spannend of het deze keer terugkomt. Heb al wel medi ...
Oef dat is vroeg. Welke medicatie heb je in huis? Ik heb vorige zwangerschap metoclopramide en emesafane gebruikt. Bij beide kwam het er dubbel en dwars doorheen. Van de emesafane werd is echt extreem moe

4 maanden geleden

Reactie op Lynn09

Oef dat is vroeg. Welke medicatie heb je in huis? Ik heb vorige zwangerscha ...
Heb nu ondansetron 4mg in huis. Maar de kans is groot dat dit nuet voldoende werkt in ik overga op zofran. (Daar ging het de vorige zwangerschap wel wat beter mee ) Maar dokter wilde dit eerdt proberen. Als het na een paar dagen niet werkt wordt de medicatie al opgehoogd

4 maanden geleden

Reactie op Lynn09

Oef dat is vroeg. Welke medicatie heb je in huis? Ik heb vorige zwangerscha ...
Zorg inderdaad dat je alvast een plan hebt met de gynaecoloog. Ik heb ook al de medicatie in huis (emasefene, metoclopramide en zofran 4 en 8 mg). In het plan staat ook beschreven over dat ik thuis infuus krijg ipv in het ziekenhuis, zeker nu ik een kleine peuter heb vind ik dat veel fijner dan op en af naar het ziekenhuis. Vorige zwangerschap vanaf week 6 ziek in 2 weken 10 kilo afgevallen toen en tor het einde blijven braken. Minimaal 15x per dag tot 30x per dag.. Hopelijk blijft het deze zwangerschap weg, of in ieder geval in mindere maten.

3 maanden geleden

Hoe staat het er bij jullie voor? Nu ik morgen weer naar mijn werk moet merk ik dat ik toch zenuwachtig wordt. Ik werk als psycholoog en het is echt een angst dat het overgeven (+flauwvallen) start terwijl ik aan het werk ben 🫣

3 maanden geleden

Het lijkt erop dat mijn HG sinds gisteren begonnen is. Ik zit er emotioneel best wel doorheen hierdoor :( ik ben zo ontzettend verdrietig

3 maanden geleden

Hier met 6 weken ziek geworden vorige zwangerschap. Uiteindelijk 32 opnames, 80x infuus en een duodenumsonde gehad… nu 4+5 en eigenlijk op opgeblazen en wat minder eten na geen klachten. Ik tel de dagen ook echt af.. hoop zo dat het dit keer beter zal gaan..

3 maanden geleden

Reactie op Lynn09

Het lijkt erop dat mijn HG sinds gisteren begonnen is. Ik zit er emotioneel ...
Pff, wat een klap he.. Ookal verwacht je het. Heel veel sterkte en hopelijk neemt de intensiteit snel af!

3 maanden geleden

Reactie op Joy-1998

Pff, wat een klap he.. Ookal verwacht je het. Heel veel sterkte en hopelijk ...
Dankjewel. Gister emesefane zetpillen gekregen maar dat helpt nog niks. Toch kijken of ik aan de Zofran kan komen denk ik..

3 maanden geleden

Hoi, Ik ben 8 jaar geleden bij mijn dochter ook zo mega ziek geweest! Met 5.1 wk begon het en met 5.3 lag ik in het ziekenhuis. Weet nog dat ik zo ongeveer hemel en aarde heb moeten bewegen toen om mijn huisarts te overtuigen van hoe erg t was (hij bleef maar zeggen: ja t hoort erbij dat je wat misselijk bent als je zwanger bent. Je moet er even doorheen) Ik lag echt op de badkamervloer over te geven terwijl ik met hem aan de telefoon zat en hem probeerde te vertellen dat dit echt niet "normale misselijkheid" was. Uiteindelijk wel pillen gekregen (weet niet meer de de naam maar moest ze anaal inbrengen geloof ik) maar die hielpen niets. 1,5 dag later naar de spoedeisende hulp en die hebben me naar t ziekenhuis gestuurd. Na een week weer naar huis maar een dag later alweer terug. Na 4 mnd (dacht ik) werdt het wel ietsje beter kwa overgeven maar ben 9 mnd misselijk geweest en kokhalzen etc. Mijn dochter werdt geboren en BAM: weg was het! Zo bizar. Inmiddels ben ik 6.2 wkn zwanger en had tot eergister nog nergens echt last van. Ik zit er wel echt op te wachten merk ik. En sinds vandaag voel ik me niet lekker. Weet niet helemaal hoe ik me voel nog (voor tzelfde geld is t gewoon griep ofzo) maar ik ben ineens zo bang geworden vandaag! Alsof ik ieder moment een paniekaanval kan krijgen ofzo! Ik herinner me ineens weer precies hoe ik me toen voelde toen (al ben ik daar nog niet hoor). Alles komt weer terug ineens en ben echt gewoon zo bang en voel me ineens zo eenzaam ook. Ik moet erbij zeggen dat ik bekend ben met depressies en angsten en dat werkt helemaal niet mee uiteraard. Ik bel sowieso morgen mn huisarts ook. Ik had niet verwacht dat dit me zo zou overvallen ineens.

3 maanden geleden

Reactie op Joy-1998

Ik meld mij alvast aan! Ben je ook op de hoogte van de faceBookgroep ZEHG? ...
Ik ga eens op fb kijken gelijk ook nu.

3 maanden geleden

Mijn dochter is 2,5 en heb bij haar een HG zwangerschap gehad. Vandaag een positieve zwangerschapstest gehad. Even van de vreugde kunnen genieten maar merk dat ik ook wel snel weer in doem scenario's ga denken. Ook al sta ik er mentaal wel sterker in na EMDR. Speciaal voor deze zwangerschap een nervus vagus piercing laten zetten in de hoop dat die eventuele misselijkheid iets onderdrukt. Maar sta nu wel in de stand "oké het kan nu elke dag gaan beginnen"..

3 maanden geleden

Meer zo zenuwachtig van juist geen misselijkheid? Bij mijn dochter weet ik het niet zo goed meer wanneer het begon. Ik voelde me bij beide zwangerschappen exact hetzelfde en meteen zooo zwanger! Deze zwangerschap is zo anders! Waarbij ik in mijn 2e zwangerschap met 5+5 alleen maar spuugde en met 6+3 mijn eerste opname had ben ik nu 6 weken en voel me goed! Alleen als mijn maag leeg is voel ik me iets misselijk. Ben veel moe en plas veel (dat had ik vorige zwangerschappen niet) maar voel me zoooo onzeker… alles in me zegt dat deze zwangerschap niet oke is aangezien ik me zo goed voel.. nog 2 weken wachten op de echo..

3 maanden geleden

Hoi! Wat fijn deze groep! Ik ben 2e keer zwanger na HGzwangerschap. Meteen begonnen met emesafene, maar merk dat ik ook aan het afwachten ben tot 'het' begint... zo blij maar ook zo eng en spannend

3 maanden geleden

Vorige zwangerschap met 6 weken begon het. Toen in 4 weken 15 kg kwijt. Uiteindelijk rond week 18 kwam er iets verlichting. Vandaag 6+1 en ja hoor ik voel me misselijk. Maar niet braken misselijk. Dus medicatie genomen. En voel me best oké.. toch blijf ik wachten tot het ‘fout’ gaat? Mindfuck dit 🥸