26 Reacties

2 dagen geleden

Ik lees mee

2 dagen geleden

Toen mijn baby 5 weken was had hij precies dit routine. Nu is hij bijna 8 weken en de fles van 02:30 slaat hij nu over. Hij wordt pas rond 05:00 wakker. Zijn laatste fles krijgt hij tussen 23:00 en 01:00.

2 dagen geleden

Hier merk ik dat mijn zoontje van bijna 6 weken het diepst slaapt na de voeding van 1900. We hebben daarom 1900 als bedtijd voor hem bepaald. Hij krijgt deze voeding op onze slaapkamer en wordt daarna lekker toegestopt. Vervolgens mag hij zich melden wanneer hij zich meldt. Soms is dit rond 2200, maar ook wel rond middernacht. Mijn kraamhulp heeft destijds gezegd dat dit mocht op later termijn (nu dus ongeveer).
Onze kleine meid van 6.5 week krijgtom 1900 haar fles, gaat slapen en komt dan pas rond 0400

2 dagen geleden

Wij geven de laatste fles tussen half 11 en 12, legt eraan hoelaat hij zichzelf meld. Komt dan meestal pas weer na 6 uur, soms zelfs na 8 uurtjes

2 dagen geleden

Lekker zelf laten bepalen wanneer hij wakker word. Daar zijn ze op gemaakt 😊. Tenzij het gewicht ineens drastisch zakt of er andere redenen zijn natuurlijk.

2 dagen geleden

Onrme msn van 6w krijgt declaatste fles tussen 8 en 11. Afhsnkelikk van de nacht ervoor (op verzoek wn ovdrdsg elke 4 uur). Ju al een paar nachten 8 uur tussen de flessen (dat we hem ook wakker maken) nu een uur eerder walker gemaakt ivm voediing en een crematie vamdaag (die precies begint tijdens een voeding)

gisteren

Je zou ervoor kunnen kiezen om hem niet wakker te maken en hem een "droomvoeding" te geven. Kijk even of dat lukt 😄

gisteren

Reactie op MommyofLy

Je zou ervoor kunnen kiezen om hem niet wakker te maken en hem een "droomvo ...
Ja eigenlijk is dat ook wat we doen. We maken hem niet echt wakker. We verschonen zijn luier wel maar hij slaapt overal doorheen

gisteren

Bij 5 weken was bij ons het ritme nog niet zo duidelijk, maar echt wakker maken lukte niet of leek weinig effect te hebben(ze kwam dan vaak toch nog tussendoor voor voeding). Daarom zijn wij daar mee gestopt en meer overdag gekeken naar hoe we uit konden komen tussen half 10 en half 11 ‘s avonds met een laatste voeding. Inmiddels 8 weken en ze slaapt nu meestal door tot 5.30 of later.

gisteren

Reactie op Dientjeex

Bij 5 weken was bij ons het ritme nog niet zo duidelijk, maar echt wakker m ...
Ik kijk ook hoe we overdag uit komen en in principe is de fles daarvoor rond 1930 dus is de laatste daarna rond 2300 volgens schema.

gisteren

Reactie op Wytskeee

Hier merk ik dat mijn zoontje van bijna 6 weken het diepst slaapt na de voe ...
Hier hetzelfde! Rond 19.00 de laatste voeding en de langste tijd tussen voedingen (op verzoek). Vaak tussen 1.00 en 3.00 ergens weer. En daarna vaak weer om de 3 a 4 uur. Ze is nu 5 weken. We zien wel hoe dit zich gaat ontwikkelen.

gisteren

Ons kindje is 6 weken oud en krijgt tussen 19:00 en 22:00 de laatste voeding (maar net wanneer hij komt en hoe de vorige voedingen gingen). Hij slaapt dan meestal de hele nacht door tot 5:00/6:00/7:00 of 8:00. Mijn kindje heeft dan wel heel veel honger en is even niet te genieten sochtends maar als je kindje gezond is, goed groeit en voldoende voeding heeft gehad gedurende de dag waarom zou je een slapende baby wakker maken?? Bij ons eindigde wakker maken altijd in slecht drinken. Als je baby nog 2 a 3 weken is, slecht groeit, prematuur/dysmatuur is etc lijkt t mij een ander verhaal.

gisteren

Reactie op Hallo123456

Ik kijk ook hoe we overdag uit komen en in principe is de fles daarvoor ron ...
Ja snap ik. Als aanvulling op mijn eerdere berichtje; wij hebben de voeding van 19.30 nu meestal al rond 18 uur (proberen het vaak voor ons eigen eten afgerond te hebben) en dan zit er bij ons 4 uur tussen tot de volgende en laatste voeding (dus zo rond 10 uur). Geen idee waarom, maar het heeft gewerkt voor ons om het iets te vervroegen. Misschien dan nog niet al in de lange slaap terechtgekomen..?

gisteren

Toevallig van de week bij het consultatiebureau gevraagd.. vanaf 6 weken kan je de nachten ‘los’ laten. Ze adviseren nu om er max 6 uur tussen te laten. Wij maken ons zoontje van 4 weken na de fles van 1900/2000 uur zelf komen. Soms zit er 6 uur tussen maar soms ook 8 uur. Moet wel zeggen hij is ruim 4,5 kilo en komt goed aan. Hij zit nog maar op 5 voedingen per dag, met flessen van 135 ml (heel soms 6, maar dat is een uitzondering) Bij mijn oudste 2 ook zo gedaan.. bij de eerste het al snel losgelaten om haar rond 22.00/23.00 wakker te maken want dat lukte echt niet en dan dronk ze met moeite 20 cc. Beide kids sliepen al snel (rond de 7 weken en de ander bij 4 maanden) door. Ik hoop deze ook 😆

Reactie op missyb

Toevallig van de week bij het consultatiebureau gevraagd.. vanaf 6 weken ka ...
Hier ook 1900 de laatste en komt soms pas 400. Geven jullie overdag om de 3 of 4 uur?
Ik doe mijn zoontje van 6 weken tussen 23:00 uur en 00:00 uur de laatste keer voeding. Dan slaapt hij meestal door tot 07:00 uur

Reactie op AmbitieuzeWolf369147

Ik doe mijn zoontje van 6 weken tussen 23:00 uur en 00:00 uur de laatste ke ...
Wat heerlijk! Hoeveel weegt hij en hoeveel geef je of is het geen flesje?

Reactie op SterkeZeehond12345

Wat heerlijk! Hoeveel weegt hij en hoeveel geef je of is het geen flesje?
Ja echt heel luxe hoor! Tis ook een grote jongen. 2 weken geleden (dus toen die 4 weken was), woog hij al 5,7 kilo en was die 60 cm. Hij krijgt borstvoeding, dus geen idee wat die krijgt 😊
Onze kleine man van net 3 weken krijgt ook rond 19:00 laatste borstvoeding en trekt hem ook al door tot 3 uur half 4... Groeit wel goed en luiers zijn ook goed