14 Reacties

3 dagen geleden

Ik zou de oudste naar boven doen. Eventueel wat meer een babyfoon gebruiken als je twijfelt of je hem ('s nachts) goed hoort en een traphekje installeren. Of de kinderen op 1 kamer vanaf het moment dat je jongste uit jullie kamer gaat? Ik heb altijd met mijn zus samen gelegen en dat ging prima.

3 dagen geleden

Wij hebben nu 2 kindjes. 3e opkomst. Wij blijven zelf op de 1e slapen samen met de baby en onze middelste. De oudste gaat naar zolder ☺️

2 dagen geleden

Ik zou een van de kinderen naar zolder doen. Oudste is het meest logisch. Zo hebben wij het gedaan. Je komt namelijk toch niet allemaal op één verdieping te slapen (tenzij je de kinderen op dezelfde kamer legt), dus dan zou ik liever niet hebben dat jij op een andere verdieping slaapt dan beide kinderen. En dat zij dan samen de tent afbreken op de eerste verdieping.

2 dagen geleden

Ja lastig inderdaad.. In eerste instantie zou je denken dat het meest logische is dat je zoontje naar boven gaat. Anderzijds verandert er al zoveel en moet hij dus eigenlijk weg uit z’n eigen kamer voor de baby🤔 Wij denken er ook over om zelf naar zolder te gaan. Maar vind t dan qua veiligheid ook weer zo’n raar idee dat wij boven liggen en de kids beneden. Kortom, ik heb ook geen oplossing haha.

2 dagen geleden

Out of the box: wandje plaatsen en extra kamer creëren? Dit is vaak helemaal niet zoveel werk/geld als je denkt

2 dagen geleden

We zitten er nu inderdaad aan te denken om 'de oudste ' (klinkt zo gek nog 😂) naar zolder te doen uiteindelijk. Tegen die tijd is hij tussen de 2,5 en 3 jaar. Dan kan hij waarschijnlijk ook in een peuterbed. Krijgt hij zijn eigen grote jongens kamer 🤭 Maar dat doen we dan pas als de baby denk ik rond de 3 maanden is.

2 dagen geleden

Wij hebben een klein appartementje met 2 slaapkamers. De oudste 2 slapen samen op 1 kamer. De jongens zijn steeds een week bij ons en daarna een week bij hun moeder. De baby komt de eerste maanden bij ons op de kamer in een co sleeper. Hopelijk hebben we rond die tijd al een ander huis met meer slaapkamers, zo niet, krijgt de baby onze kamer en gaan wij in de woonkamer slapen. Ideaal is het niet, maar voor ons nu de beste oplossing. In jou geval zou ik de oudste een mooie nieuwe stoere kamer geven op zolder. En de baby in zijn oude kamer. Dan ben je ook wat dichter in de buurt van de baby voor als je er snachts uit moet voor voeding etc.

2 dagen geleden

Bij ons gaat ons zoontje ook naar boven. Helaas maar ruimte voor 2 slaapkamers op de eerste. Ik vind dit ook wel lastig en gek want hij is nog maar zo klein. Wij willen dit wel al doen voordat de baby geboren is zodat die niet het idee heeft dat hij door de baby de kamer uitgezet wordt. Hij is nu 1,5 dus hij snapt sowieso nog niks van het feit dat die grote broer wordt....
Beide kinderen op zolder en dan op de 1e jullie eigen slaapkamer en werkkamer? Dan liggen de kids iig wel samen

gisteren

Reactie op ComplexlozeFluistering832627

Beide kinderen op zolder en dan op de 1e jullie eigen slaapkamer en werkkam ...
Mijn man heeft echt een gigantisch bureau zelf gemaakt voor op zijn werkkamer 😂 Die past amper in de kamer beneden 🤭

gisteren

Reactie op MamaMilou

Bij ons gaat ons zoontje ook naar boven. Helaas maar ruimte voor 2 slaapkam ...
Wij zitten in dezelfde situatie en gaan het ook zo doen! Voordat de baby er is gaat onze dochter naar zolder. De eerste paar maanden slaapt de baby nog bij ons, maar dan is het fijn om de babykamer al op de 1e verdieping te hebben ivm verschonen etc. En de voornaamste reden dat ze niet denkt dat ze plaats moet maken voor de baby als we het al daarvoor doen.

gisteren

Hier dezelfde indeling. Wij blijven op de 1e want we hebben een inloopkast aan de slaapkamer vast. De baby slaapt eerst bij ons en mijn dochter blijft dan nog even op haar kamer. Als we de baby willen verhuizen kijken we wie het beste slaapt en die gaat naar zolder🙈

gisteren

Hier precies dezelfde situatie met leeftijd 1e kindje en kamerindeling. Bij ons gaat ons zoontje over een paar weken al naar zolder zodat hij daar gewend is als de baby komt. Ook al duurt het nog bijna een jaar voordat de baby naar “zijn” kamertje op de eerste gaat, we willen de verandering een beetje spreiden. We zetten dan gewoon een babyfoon neer en maken een extra traphekje.

6 uur geleden

Wij hadden hetzelfde dilemma toen onze 2 werd geboren. Wij hebben er toen uiteindelijk voor gekozen om de kids samen op de kamer te leggen. Niet helemaal wat je vroeg. Wij vonden onze oudste namelijk nog te jong om naar zolder te verhuizen (was ook pas 1,5j toen de 2e kwam). Jongste is toen vanaf een maand of 5/6 bij de oudste op de kamer komen te liggen, daarvoor bij ons en gaat eigenlijk vanaf begin goed. Enkele keer dat ze wakker werden van elkaar s avonds/snachts. (Jongste is ondertussen 2j). Nu nr 3 onderweg is, is wel het plan om ze samen naar zolder te verplaatsen, al vind ik dat met die trap toch nog steeds wel spannend (of we moeten voor die tijd nog een nieuw huis weten te vinden met wel 3 slaapkamers op 1e verdieping).