13 Reacties

14 uur geleden

Ik ken de naam Rune niet en ondanks dat ik best Engels georiënteerd ben las ik het toch op z’n Nederlands met twee lettergrepen (ruu-ne) Rowan ken ik persoonlijk alleen als jongensnaam dus ik heb er zelf echt een jongens associatie mee maar ik weet dat het een uniseks naam is dus als jullie het mooi vinden, gewoon doen 😊

13 uur geleden

Ik ken een meisjes Rowan! Rune zou ik zeggen als Ruu-ne dus op z’n Nederlands.

13 uur geleden

In mijn omgeving weet ik dat één meisje Rune heet. Je spreekt dit uit als Ruu-ne.

13 uur geleden

Allebei hele leuke namen! Rune spreek ik uit als: Ruu-ne

9 uur geleden

Ik zou ook zeggen Ruu-ne als ik het lees, maar ik moet ook direct denken aan RuneScape, dat zeg ik dan wel weer op de Engelse manier haha

9 uur geleden

Ik wiest niet dat Rowan voor een meisje kon, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik een jongetje ken met die naam. Rune zou ik op zn Nederlands uitspreken, zoals je het schrijft. Ruu-ne.

9 uur geleden

Ik zou Rune op zn Engels uitspreken. Ik heb altijd gedacht dat Rowan alleen een jongensnaam is

8 uur geleden

Ik zou het niet weten en twijfelen Rowan is 100% duidelijk en leuke naam!

8 uur geleden

Ik zou Rune ook uitspreken als Ruu-ne, maar op 1 of andere manier vind ik het niet zo lekker klinken. Misschien omdat ik het niet een geweldige naam vind, naar de uitspraak zou ik toch een beetje over twijfelen. Het klinkt voor mij gewoon niet echt als een naam, en ook niet voor een meisje. Maar goed, dat is persoonlijk, het gaat erom dat jullie het leuk vinden! Rowan vind ik wat leuker. Ik ken Rowan alleen als meisjesnaam, Roan hoor ik wel vaak voor een jongen.

4 uur geleden

Ik zou Ruu ne zeggen. Hele mooie naam trouwens! Op z’n Engels vind ik het minder mooi klinken, een beetje als ruïne in het Engels haha. Rowan kende ik niet als meisjesnaam zelf.

4 uur geleden

Rune heel leuk en origineel! Ik zou het uitspreken zoals je het leest op zn Nederlands. Ru-ne Rowan vind ik ook heel erg leuk en kan hartstikke prima voor een meisjes! Gespeld als Roan is wel meer jongetjes maar Rowan kan heel goed voor meisjes heel leuk! Mijn neefje heet Roan maar had niet bij de schrijfwijze Rowan gedacht dat dat een jongensnaam zou zijn.

4 uur geleden

Ik zou Rune uitspreken als Ruun, op zijn Engels. Dat komt omdat ik toevallig een Britse man ken die zo heet. Dus ik ben niet representatief voor de gemiddelde Nederlander die de naam voor het eerst tegenkomt.

2 uur geleden

Ik ken een jongetje die Rune heet. Dat spreek je uit als ruu-ne.