41 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op Rosá
hij wilt het ‘makkelijker’ maken voor me terwijl ik hem heel vaak heb gezeg ...
Heel apart, mijn dochtertje krijgt gecombineerd dus ben niet tegen nutrilon ofzo maar als je er beide niet achter staat klopt dat niet. En zelfs als jij alleen live bv wil geven moet hij dat gewoon accepteren, helemaal de eerste weken hoor!
3 dagen geleden
Ik zou hier heel boos om worden. Of iemand borstvoeding geeft is een keuze en daar heb ik geen mening over wel of niet. Maar jij hebt bewust de keuze gemaakt om dat wel te doen.
Dit betekend dat jouw moeder instinct tegen jou zegt dat je dit om deze manier wil en dit het beste is voor jouw kindje. Daarnaast is het niet alleen het beste voor je kindje maar ook voor jou op dat moment. Dat moet hij respecteren vind ik. In bijna alles heeft hij zeggenschap maar als het hierover gaat zou ik dit ook heel erg vinden.
Tenzij jij het mentaal/fysiek eigenlijk niet meer trekt maar dan is dit ook niet de manier.
Zegt hij waarom hij dit doet?
3 dagen geleden
Ik zou echt laaiend kwaad worden!!! Waarom doet hij dat? Krijg je het uit hem waarom hij dat perse zo wilt?
Inderdaad niks tegen kunstvoeding maar ik vind dat echt zelfs een keuze van moeder en van moeder alleen, sorry als ik mezelf hiermee heel impopulair maak 🙈.
Fijn dat je dochter weigert 🤭.
3 dagen geleden
Ik vind dit echt 10 rode vlaggen in een stukje tekst van 5 zinnen.
Nog even los van bv/kv; waar haalt hij het vandaan om achter jouw rug om iets te doen waar jij over hebt uitgesproken er niet achter te staan?
Ik zou het gesprek echt heel snel voeren en duidelijk maken dat je dat echt niet accepteert. Is hij helemaal gek geworden?!
Gericht op bv/kv zou ik met hem bespreken waarom hij nutriënten geven zo belangrijk vindt? Weet hij van de voordelen van bv? Maakt hij zich ergens zorgen over? Speelt jaloezie een rol vanuit hem richting jou en de baby (dat is een taboe, maar komt vaker voor dan je denkt)?
Als je begrijpt wat zijn zorgen achter zijn gedrag zijn dan kun je je daar op richten en het probleem bij de kern aanpakken.
3 dagen geleden
Het is heel lastig of zelfs onmogelijk om borstvoeding en kunstvoeding te combineren, omdat je alleen borstmelk maakt wanneer je kolft of de baby aanlegt. Weet hij dat wel? Want inderdaad zo neemt hij jou de borstvoeding af door je productie om zeep te helpen. Absoluut niet oke! En ook als jij niet wilde kolven en alleen live voeden, had hij dit niet voor jullie kunnen bepalen. Dit soort dingen bepaal je samen en borstvoeding de moeder nog ietsje meer.
3 dagen geleden
Reactie op Rosá
Dit lijkt dan idd meer op jaloezie? Geeft hij vaker signalen dat hij zich aan de kant geschoven voelt sinds de baby er is? Heeft hij eerder in jullie relatie jaloezie getoond?
Als dat het idd is zou ik proberen om hier open het gesprek over aan te gaan, zonder hem te schamen voor dit gevoel (wel heeeeel duidelijk uitspreken dat de manier waarop hij naar dit gevoel handelt echt NIET kan).
2 dagen geleden
Reactie op Rosá
Het lijkt wel alsof hij jaloers is op de momentjes die jij samen hebt met je dochter. Misschien kun je ervoor zorgen dat hij op een andere manier die momentjes ervaart? Zet gekolfde melk klaar in de koelkast en maak het warm op de momenten dat je dochter gevoed moet worden om hem even zo'n momentje te geven?
2 dagen geleden
Ik zou hier ook heel boos om worden, helemaal zonder overleg. Je hebt volledig gelijk. Even offtopic:
Ik geef ook volledig borstvoeding, maar wil als tip meegeven om nu wel af en toe wat nutrilon te blijven geven. Wij hebben bij onze eerste dochter de 'fout' gemaakt om in de kraamweek bij te voeden met nutrilon en het daarna maanden niet gegeven, met als resultaat met 7 maanden een acute allergische reactie op nutrilon. Heel heftig met traumahelikopter en al. Volgens de kinderarts is het advies af en toe nutrilon te blijven geven om dit te voorkomen.
2 dagen geleden
Misschien uitleggen dat je alsnog moet kolven als hij kv gaat geven. Dus er is helemaal geen voordeel voor jou als hij kunstvoeding zou geven en het dus helemaal niet makkelijker is.. Veel makkelijker om dan gekolfde melk te geven als hij graag een flesje wilt geven. Staat natuurlijk nergens op dat hij dat achter je rug om doet.
Je doet toch alles in overleg met elkaar…
2 dagen geleden
Reactie op Rosá
Het makkelijkst voor jou bepaal jij. Dus wil hij het makkelijker maken? Hij kan water voor je pakken bij live bv of alvast(als je die gebruik) bv kussen of je voeten masseren. Maar wat hij doet klinkt niet of hij het makkelijker wil maken maar jaloers is. Waarom zou hij anders bewust kv kiezen
2 dagen geleden
Zoooo dit is niet oké hoor. Dit verstoort jouw productie en hij ontzegt zijn kind waardevolle moedermelk terwijl dit wel voorhanden is.
Ik zou laaiend zijn, dit gaat echt 100 keer de grens over.
Prima als jij liever KV wil geven hoor, maar bespreek dat dan en maak gezamenlijk een keuze. Onaanvaardbaar om dit stiekem te doen.
19 uur geleden
Wat ontzettend fijn en goed dat je fulltime borstvoeding geeft! Het is niet makkelijk om dit te doen en vol te houden. Ik geef zelf voor de tweede keer borstvoeding, dus ik ken het gevoel van: kunstvoeding is prima, maar borstvoeding is beter.
Echter, als ik jouw verhaal lees weet ik niet of ik jouw gedachtegang helemaal eerlijk vind richting jouw vriend. Jullie zijn beiden ouders van jullie kindje met, lijkt mij, gelijke zeggenschap over de opvoeding. Ik lees dat jij liever niet wil dat ze veel flesjes krijgt vanwege een ongefundeerde overtuiging van jezelf en ik lees dat jij wil dat in die weinige flesjes die ze krijgt borstmelk moet zitten. Het komt op mij over alsof jij al hebt bepaald hoe en welke voeding jullie kindje moet krijgen. En dat je ook al hebt bepaald dat jouw mening hieromtrent zwaarder weegt dan dat van jouw vriend. Anders zou je hem lekker dat flesje kv gunnen wetende dat jullie kindje bv prefereert en hij vroeg of laat toch wel dat flesje bv komt halen. Zou het kunnen dat hij met zijn actie (stiekem kv geven) zich tegen jou rebelleert? Want je zegt zelf: hij luistert niet naar wat ik te zeggen heb. Dit komt op mij over alsof er wel al overleg is geweest, maar dat jullie meningen hieromtrent haaks op elkaar staan.
Ik zou je afvragen: is this the hill i want to die on? Jullie gezin bestaat uit twee betrokken, liefdevolle ouders: jullie zullen en kunnen het helaas niet altijd overal 100% over eens zijn. Maar een my way of the high way houding is hierin niet de oplossing. Ik zou kijken of jullie hier afspraken over kunnen maken waarbij jullie je beiden oké voelen. Bijvoorbeeld: hij heeft vier flesjes per week waarvan er twee kv mogen zijn.
18 uur geleden
Reactie op Rose77
Wat ontzettend fijn en goed dat je fulltime borstvoeding geeft! Het is niet ...
Tuurlijk weegt haar mening zwaarder als die van haar vriend???? Ik snap hier echt niks van. Tuurlijk voeden ze hun kind samen op maar zij is degene die borstvoeding geeft en alle zorg daarvan draagt? Dan mag zij toch echt wel het hogere woord hebben. Ik zou laaiend zijn als mijn vriend nutrilon zou gaan geven terwijl ik met bloed zweet en tranen fulltime borstvoeding probeer te geven. Dit vind ik een hele rare reactie
18 uur geleden
Ik wilde heel graag bv geven, maar door omstandigheden na 3 weken moeten stoppen. En nu volledig op kv.
Ik snap dat je graag wil dat je kindje bv krijgt, maar snap hem ook wel.
Zoals ik lees bedoeld hij het goed en wil hij jou wat ontlasten. Hij beseft niet dat dit niet de manier is. Probeer hem is rustig uit te leggen dat je alsnog moet kolven omdat anders je productie omlaag gaat. Maar zonder boos worden en verwijten. Hij doet ook zijn best.
Maar gun hem wel ook zijn momenten, 1 x of 2x per dag bv geven via een flesje.
Ik lees alleen maar dat hij een betrokken vader is.
Ik vind het heerlijk om te zien als mijn vriend mijn zoontje voedt.
Je kindje aanleren ook uit een flesje te drinken is niet slecht. Stel dat er iets gebeurd met jou waardoor live bv niet kan.
Of wanneer er iemand komt oppassen.
Of misschien gaat je kindje wel naar de opvang.
als een kindje dan niet goed uit een flesje kan drinken, heb je wel een probleem.
17 uur geleden
Reactie op Lonki
Ik wilde heel graag bv geven, maar door omstandigheden na 3 weken moeten st ...
Volgens mij heb je haar niet goed begrepen. Ze vind het niet erg dat hij wilt voeden met de fles. Ze snapt alleen niet dat dat dan geen gekoflde borstvoeding mag zijn maar perse nutrilon en dat ie dat dan zonder overleggen geeft