10 Reacties

12 uur geleden

Cb adviseerde ons puur bosbessensap om de plekken op de tong en in de mond te deppen.

12 uur geleden

Sowieso helpt het om het met een wattenstaafje aan te brengen 👌🏻

12 uur geleden

Heb zelf geen ervaring maar wat ik vaak als tip lees is violet gentiaan (of andersom)

12 uur geleden

Word je zelf ook behandeld of geef je geen borstvoeding? Hier staan heel veel handige tips in: https://www.isala.nl/patientenfolders/5982-spruw-en-candidiasis-bij-borstvoeding/

11 uur geleden

Bij ons hielp nystatine ook totaal niet werd alleen maar erger. Ik gebruik nu 3 dagen zilverspray. Dit werkt gewoon! Spruw is al een stuk minder en hij drinkt een heel stuk rustiger.

11 uur geleden

Hoe zijn je tepels eraan toe? Anders kan je silvercups proberen en bij je zoontje kokosolie in de mond. Overigens spreek ik niet uit eigen ervaring, maar dit zijn tips die ik om me heen hoor. Kokosolie is antibacterieel en gebruikte ik bij mijn oudste preventief. Nu ook af en toe gebruikt ipv lanoline. Afgewisseld zeg maar. De silvercups heb ik wel gebruikt vanwege zere tepels. Het heeft een herstellend vermogen. Al met al hoop ik dat jullie snel herstellen.

10 uur geleden

Wat bij ons hielp was : Voeden met een tepelhoedje deze 2x per dag uitkoken. Na elke verschoning handen wassen en daarna desinfecteren Na elke voeding nieuwe zoog kompressen Alles wassen op 60 graden Wellicht dat dit icm de medicatie wel ka helpen. Succes

Reactie op leah

Bij ons hielp nystatine ook totaal niet werd alleen maar erger. Ik gebruik ...
Zilver spray? Je bedoelt toch niet zilverwater toch?

Reactie op first_mom

Wat bij ons hielp was : Voeden met een tepelhoedje deze 2x per dag uitkoken ...
Ja dit was bij mij ook de bottleneck. Dit aanhouden hielp heel goed
Ons dochtertje van 7 wkn heeft het ook heel erg gehad, anderhalve week nystatine gesmeerd; mijn dochtertje vond het smerig en het hielp echt helemaal niks. Mee gestopt en toen biologische koudgeperste kokosolie van de AH gesmeerd. Ook op tepel als je het zelf ook hebt! Binnen een week alles weg. Echt een aanrader!!