38 Reacties

gisteren

Ik krijg veel de vraag of mijn zwangerschap gepland is, aangezien mijn zoontje “pas” 16 maanden is. Mijn antwoord daarop is: JA Luid, duidelijk, en een tikkeltje geirriteerd en dan loop ik weg 😂

gisteren

Ik heb inmiddels geleerd ongepaste vragen terug te stellen of ongepaste opmerkingen terug te geven, vaak geeft dat een schrikreactie en dat het besef in van ow shit... "Was het gepland" was jij gepland? Of was die van jou gepland? "Hoe lang waren jullie bezig?" Ja Hoelang ben jij bezig of hoelang denk jij bezig te zijn? Ik deed het in de vorige zwangerschappen ook als het om mijn buik ging dat ongewenst aanraken en dan zoo dat groeit al mooi he? Gewoon terugvoelen zooo die van jou ook he?!

gisteren

Ik vind dit ook heel irritant, vooral omdat wij een traject van 3 jaar achter de rug hebben. Ga ik dan vertellen, en dan verontschuldigen ze zich vaak 😂 Ja Gerda, moet je maar niet van dit soort vragen stellen.

gisteren

Inderdaad ook de 'was het gepland' gekregen, van een van m'n bazen 😂 Hij is altijd een beetje onhandig in z'n communicatie dus ik kon er om lachen en heb gezegd 'ja we hadden heel bewust seks' m'n collega kwam bijna niet meer bij 😂 Hij zei toen gelijk zelf 'oh ja misschien is het ook wel een beetje een gekke vraag' Van een andere collega kreeg ik ook een mooie 'oh normale mensen vertellen het pas na 12 weken' ik gaf als antwoord 'oh ja je bedoelt in JOUW tijd' de beste man heeft een hekel aan ouder worden, sindsdien heeft ie z'n mond gehouden haha

gisteren

Mijn collega vroeg of mijn tweede, waar ik nu zwanger van ben, gepland was. Mijn zoontje is nu 15 maanden. "Goh wat zul je het straks druk hebben!" "Was dit wel wat je wilde?" Hou toch op zeg, hoor je zelf wel wat je zegt? 🤮

gisteren

Oké, maar even de andere kant, soms is het ook goed om het over dingen te hebben. Ik praat juist heel veel over icsi traject waar ik in heb gezeten als mensen erom vragen. Juist om de taboe te doorbreken.

gisteren

Reactie op cher11

Oké, maar even de andere kant, soms is het ook goed om het over dingen te h ...
Zelf IUI traject gedaan, maar er zelf open over zijn vind ik toch wel wat anders dan ongepaste vragen.... ik ben zelf ook heel open over mijn traject maar bepaalde vragen moeten ze bij mij ook laten. Zijn jou kinderen allemaal van dezelfde donor? Euh ik vraag jou toch ook niet of jou kinderen allemaal van dezelfde vader zijn.....
Ik heb ook al twee keer de vraag gekregen van collega's of het gepland was. Ik begrijp die vraag eigenlijk niet helemaal. Dus vandaag vroeg ik, "hoe bedoel je?" We zijn bijna een jaar geleden getrouwd, eerste kindje. Niet echt een reden waarom iemand zou denken dat het niet gepland is. Kwam niet echt een antwoord op 🤷‍♀️ Ik denk dat iemand gewoon geïnteresseerd wil overkomen, maar vind het toch een beetje een gekke vraag haha 😊

Reactie op BAMPatricia

Ik heb inmiddels geleerd ongepaste vragen terug te stellen of ongepaste opm ...
Wat goed! Dit ga ik zeker onthouden

Reactie op Minoes3

Ik vind dit ook heel irritant, vooral omdat wij een traject van 3 jaar acht ...
Inderdaad Gerda! Want wat heb je aan die info!

gisteren

Reactie op cher11

Oké, maar even de andere kant, soms is het ook goed om het over dingen te h ...
Dat heb ik inderdaad ook gedaan. Hierdoor geen vragen of het gepland was. Meer vragen over hoe zo'n traject in elkaar zit
Ik heb een PGT ICSI traject gedaan en heb vanaf het begin al verteld dat ik daar mee bezig was. Krijg dus nooit vragen omdat ik het zelf allemaal meteen al vertel. Verder als ik toch van iemand een vraag krijg, vind ik dat alleen maar leuk. Betekent dat ze geïnteresseerd zijn en ik vind het onzin dat het een taboe is om over te praten dus ik doe het graag.

19 uur geleden

Hier is het de 4e en wij waren na nummer 3 ook heel duidelijk dat zij dat de laatste was. Dus bij ons snap ik de vragen helemaal. Het antwoord is dan ook nee, maar het is wel zeer welkom. En daarmee is de kous voor de meeste wel af.

19 uur geleden

Hier ook traject en nu natuurlijk zwanger geworden na 8 jaar. Altijd heel open over geweest om o.a. taboe te doorbreken maar ook steun te ervaren. Nu krijg ik dus ook geen rare vragen maar alleen mensen die super blij voor ons zijn. En opmerkingen als dat ik al een mooi buikje krijg vind ik alleen maar leuk want ben er super trots op 🥰

19 uur geleden

Reactie op BriljanteKaravaan447606

Wat goed! Dit ga ik zeker onthouden
Hier helpt het hopelijk bij jou ook! Het maakt mensen ineens bewust van hoe onbeschoft hun vraag is

19 uur geleden

Reactie op Fresta

Hier ook traject en nu natuurlijk zwanger geworden na 8 jaar. Altijd heel o ...
Nket elke opmerking over de buik is fout natuurlijk, maar mensen die gewoon er ff aan willen zitten met of zonder opmerking kijgen het van mij wel terug... ik ben geen kermisattractie dat men er te pas en te onpas aan mag zitten

19 uur geleden

Reactie op Ro0mmy

Ik krijg veel de vraag of mijn zwangerschap gepland is, aangezien mijn zoon ...
Hier een kleine van 14 maanden waarbij ik bij dergelijke opmerkingen rustig laat weten dat het bij haar langer duurde dan we hadden gehoopt dus nu niet te lang wilden wachten omdat we niet wisten hoe lang het zou duren. Ik ga er maar vanuit dat mensen niet door hebben hoe snel de tijd gaat en overvallen zijn daar het nieuwtje en dan uit een onbewuste onhandigheid iets zeggen in de trant van "snel" of "doorpakken"

19 uur geleden

Reactie op BAMPatricia

Nket elke opmerking over de buik is fout natuurlijk, maar mensen die gewoon ...
Helemaal eens, ik vind het alleen wel lastig om aan te geven

19 uur geleden

Reactie op HKKW

Helemaal eens, ik vind het alleen wel lastig om aan te geven
Snap ik wel hoor heb ik ook moeten leren, oo den duur bleef er bij mijn oudste telkens 1 doordrammen om mijn buik aan te raken.... iemand die ik amper ken ook! Na neermaals nee en toch die hand uitsteken heb ik hem een nep over zijn hand verkocht...

18 uur geleden

Ja ik had laatst iemand die verbaasd vroeg of ik niet aan de anticonceptie zat omdat ik wel erg jong ben😂 Ik ben nu 28 jaar dus ik vroeg hoe oud zij dan was met haar eerste kind, was het antwoord 26 jaar haha sommige mensen…