11 Reacties

2 dagen geleden
Reactie op Dizvis
Zou iig de ringen afdoen. Bij m'n schoonzusje moesten ze haar trouwring afk ...
Bloeddruk vandaag bij Vk gemeten en was normaal.

2 dagen geleden
Ik heb het meer in mijn voeten, enkels en benen. Ik heb wel sinds ik zwanger ben mijn ring om een ketting, was bang dat ik ze op een bepaald moment niet meer af zou krijgen. Misschien ook verstandig om te doen? Verder weet ik niet wat je er aan kunt doen behalve genoeg drinken

2 dagen geleden
Reactie op Sill1987
Had dit bij mijn eerste zwangerschap ook heel erg. Wel wat later in de zwan ...
Helpt het?

2 dagen geleden
Ik heb er ook erg veel last van. Begon rond week 25, nu 27+3 en het is eigenlijk alleen erger geworden..
Wat bij mij helpt is een brace voor de nacht, want ik werd wakker van tintelende vingers/hand en nu komt m'n hand tot rust. Helaas is mijn andere hand nu ook een ramp en heb ik vooral een pijnlijke duim/muis, dus ik vrees met 2 braces slapen..
Ik word er wakker van en kom moeilijk weer in slaap van pijn/tintelingen.
Mijn bloeddruk is overigens keurig. In mijn voeten heb ik ook meer vocht, veel blijven drinken.

gisteren
Ik heb het helaas sinds week 23 en de warmte nu helpt ook niet mee.
Voor mijn handen gebruik ik skeelerhandschoenen, kan er iets beter door slapen maar de pijn gaat niet helemaal weg en het is niet super confortabel. Ik ga nog braces proberen.
Voor mijn voeten heb ik zo'n magnetron knuffeltje die ik in de vriezer leg. Die leg in tijdens het slapen onder de dekens bij mijn voeten. Dat geeft veel verlichting!

gisteren
Geen tips voor de handen helaas. Wel voor het vocht in benen/voeten. Probeer het voeteneinde van je matras wat op te hogen door er bijv opgerolde handdoeken onder te leggen. Zo kan het vocht in de nacht iets makkelijker wegtrekken

gisteren
Ik draag steunkousen of leg m.n benen hoog. Dat scheelt wel. Anders heb ik van die olifant poten🤭