13 Reacties

18 uur geleden
de eerste periode mogen die kleintjes eigenlijk nog geen slaapzakje tenzij hij echt heel nauw aansluit. het begin zal ik zelf “dekentje” gebruiken en later een slaapzak

18 uur geleden
Wij hebben de puckababy piep aangeschaft op aanraden van vrienden. En ook iemand die kraamverzorgster is zei dat het vaak snel kan, mits de goede producten worden gebruikt. Ook zullen wij we een dekensetje voor de co-sleepers aanschaffen aangezien ons zoontje de eerste tijd bij ons op de kamer zal slapen en we dan kunnen kijken wat in het begin fijner is. Al gaat mijn eigen voorkeur toch ook uit naar een slaapzakje, kun je ze makkelijk even eruit halen en weer terugleggen zonder heel ingewikkeld te moeten doen snacht door alle dekentjes weer strak te trekken.

17 uur geleden
De eerste heeft in eerste instantie onder een lakentje en deken geslapen. Na enkele weken gingen we hem inbakeren (Pacco!!) en werd dat afhankelijk van temperatuur afgedekt met laken en/of dekentje. Na de drie maanden prik zijn we overgegaan op slaapzak. En dat volgehouden tot 2 jaar. Sindsdien slaapt hij lekker onder een eigen deken. Ik verwacht een zelfde soort aanpak bij de september baby😊

16 uur geleden
Mijn zoontje is 4,5 en heeft de eerste maanden onder lakentjes en dekentjes gelegen en vanaf een half jaar ofzo met een slaapzak aan onder een dekentje. Dat vindt hij lekker 😅
Nu nog, toen hij naar zijn grote bed ging hebben we de slaapzak weggedaan, maar hij sliep zo onrustig dat ik er toch weer een heb gehaald. Vanaf dat moment weer een stuk fijner slapen. In de slaapzak voelt hij zich geborgen. En hij heeft altijd mega veel bewogen in zijn slaap (slaapwandelen, rechtop zitten, praten in z'n slaap), met een slaapzakje aan krijgt hij het niet koud als hij onder de dekens vandaan is.

16 uur geleden
In de co-sleeper hebben we de eerste 2-3 weken een lakentje en dekentje gebruikt. Daarna is ze naar haar eigen kamer met ledikant gegaan. Ze was te beweeglijk om veilig weg te kunnen worden gelegd onder laken en deken ondanks heel strak opmaken. We zijn toen overgestapt naar een slaapzakje. Totdat ze 2 jaar was heeft ze slaapzakjes gedragen.