13 Reacties

VRIEND

19 uur geleden

In de cosleeper onder een dekentje de eerste weken. Daarna eigen bedje met slaapzak. Ligt een beetje aan het kind en of wij reageren op ieder geluidje waneer ze naar haar eigen kamer gaat.

19 uur geleden

Reactie op Dizvis

In de cosleeper onder een dekentje de eerste weken. Daarna eigen bedje met ...
Dit is ook ons plan. Slaapzakje als hij/zij de deken van zich af doet en/of beweeglijk is of wordt.

18 uur geleden

de eerste periode mogen die kleintjes eigenlijk nog geen slaapzakje tenzij hij echt heel nauw aansluit. het begin zal ik zelf “dekentje” gebruiken en later een slaapzak

18 uur geleden

Eerst dekentje, na 3/4 weken slaapzak.

18 uur geleden

Wij hebben de puckababy piep aangeschaft op aanraden van vrienden. En ook iemand die kraamverzorgster is zei dat het vaak snel kan, mits de goede producten worden gebruikt. Ook zullen wij we een dekensetje voor de co-sleepers aanschaffen aangezien ons zoontje de eerste tijd bij ons op de kamer zal slapen en we dan kunnen kijken wat in het begin fijner is. Al gaat mijn eigen voorkeur toch ook uit naar een slaapzakje, kun je ze makkelijk even eruit halen en weer terugleggen zonder heel ingewikkeld te moeten doen snacht door alle dekentjes weer strak te trekken.

17 uur geleden

Had allemaal lakentjes en dekentjes aangeschaft maar dochterlief wou er niks van weten 😅 nu 3,5 en slaapt nog steeds in slaapzakjes. Savonds mag er bij gods gratie een fleeceje over haar benen als we op de bank boekje lezen of tv kijken..dat is sinds heel kort 😂

17 uur geleden

Reactie op Koeki21

Had allemaal lakentjes en dekentjes aangeschaft maar dochterlief wou er nik ...
We hebben nu gelukkig beide in huis dus baby kan straks kiezen 😂

17 uur geleden

De eerste heeft in eerste instantie onder een lakentje en deken geslapen. Na enkele weken gingen we hem inbakeren (Pacco!!) en werd dat afhankelijk van temperatuur afgedekt met laken en/of dekentje. Na de drie maanden prik zijn we overgegaan op slaapzak. En dat volgehouden tot 2 jaar. Sindsdien slaapt hij lekker onder een eigen deken. Ik verwacht een zelfde soort aanpak bij de september baby😊

16 uur geleden

Mijn zoontje is 4,5 en heeft de eerste maanden onder lakentjes en dekentjes gelegen en vanaf een half jaar ofzo met een slaapzak aan onder een dekentje. Dat vindt hij lekker 😅 Nu nog, toen hij naar zijn grote bed ging hebben we de slaapzak weggedaan, maar hij sliep zo onrustig dat ik er toch weer een heb gehaald. Vanaf dat moment weer een stuk fijner slapen. In de slaapzak voelt hij zich geborgen. En hij heeft altijd mega veel bewogen in zijn slaap (slaapwandelen, rechtop zitten, praten in z'n slaap), met een slaapzakje aan krijgt hij het niet koud als hij onder de dekens vandaan is.

16 uur geleden

Mijn eerste heeft alleen de kraamweek onder een dekentje gelegen, daarna in een slaapzak. Hij wou altijd graag zijn armpjes boven het dekentje hebben, en dit vond ik eng met een dekentje 🙈

16 uur geleden

Reactie op Ro0mmy

Mijn eerste heeft alleen de kraamweek onder een dekentje gelegen, daarna in ...
Serieuze vraag.. armpjes moeten toch juist boven het dekentje? Heb gelukkig nog even om mij goed in te lezen hoor maar dacht dat dekentje tot de middel mocht komen? 🙈

16 uur geleden

In de co-sleeper hebben we de eerste 2-3 weken een lakentje en dekentje gebruikt. Daarna is ze naar haar eigen kamer met ledikant gegaan. Ze was te beweeglijk om veilig weg te kunnen worden gelegd onder laken en deken ondanks heel strak opmaken. We zijn toen overgestapt naar een slaapzakje. Totdat ze 2 jaar was heeft ze slaapzakjes gedragen.

16 uur geleden

Reactie op mommytobe229

de eerste periode mogen die kleintjes eigenlijk nog geen slaapzakje tenzij ...
Ik heb het slaapzakje van mijn dochtertje aan de hals en oksels wat dichter genaaid, zodat ze zeker niet met hoofd of armpjes erin kon.