18 Reacties

4 dagen geleden
Mijn man doet dit in deeltijd en hij vindt het echt heel pittig, zeker toen de oudste werd geboren heeft hij achterstand opgelopen. Je moet een partner hebben die hier volledig achterstaat, opdrachten maken in de avond of in het weekend. Onderschat het niet, ik weet niet of je het voltijd of deeltijd wilt gaan doen. Ik ben blij dat hij nu aan het afstuderen is, de lange dagen school en werk zijn voorbij. Soms was hij op zondag zo druk dat ik maar wegging om hem rustig te laten werken.

4 dagen geleden
Ik ben alleenstaande moeder van een autistische zoon en nu sinds kort een relatie en 2de onderweg. Ik ben al sinds 2021 bezig om mijn master arbeidsrecht (deeltijd) aan de uni te halen. Het heeft heel lang geduurd maar ik hoef alleen de scriptie nog te schrijven! Een autistisch kind vergt natuurlijk veel meer energie vooral als alleenstaande met een fulltime baan maar ik zou er zeker vanuitgaan dat het een stuk langer gaat duren dan je in gedachten hebt, en niet de motivatie verliezen daardoor!

4 dagen geleden
Ik ben alleenstaande moeder van een autistische zoon en nu sinds kort een r ...
Go mommy! Je bent er bijna🥰🥰 jaa kindje met een autistisch spectrum is zeker pittig, herkenbaar vanuit mijn werkveld!
Jaa dat het langer gaat duren is een feit, daarom wil ik eerst starten met de 2jarige opleiding en als het goed verloopt dan door naar bachelor.. je kan namelijk al echt een hoop met de 2jarige diploma!

4 dagen geleden
Dan inschrijven toch? Als ze 1 jaar ouder zijn gaan dingen echt wel makkelijker dan newborn.

4 dagen geleden
Ik was dit jaar begonnen met een deeltijd opleiding. 2 dagen na de introductie dag kwam ik erachter dat ik zwanger was. Heb het toen even geprobeerd maar lukte niet met mijn energie etc.
Mijn plan is om in feb 2026 opnieuw te starten. Ik heb dan een contract van 24 uur maar neem dan een dag ouderschapsverlof op. Dan werk ik 2 dagen en heb ik een studiedag, een lesdag en een dag met de kleine (en weekend). Heb we al besloten als ik er nog niet klaar voor ben dan start ik een half jaar of jaar later.
Ik zou er voor gaan! Denk dat het realistisch is om in je achterhoofd te houden dat je er wrs langer over gaat doen en dat oké is. Dat doe ik in elk geval 😊

4 dagen geleden
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik ben in september '24 met een nieuwe baan begonnen waarvoor ik ook opleidingen moet volgen. Ik heb al 2 kleine kids thuis (3,5 en 2j) en werk nu 3,5 dag en 0,5 studie (anders zou ik 4 dagen werken). Ik zou eigenlijk in september de volgende opleiding gaan doen, maar dat word nu na m'n verlof. Dus ik start waarschijnlijk in februari, ik ga in totaal 3 of 3,5 dag werken/leren (nog even overleggen), maar 1 dag ervan word studie. Dus 2 of 2,5 dag werken en 1 dag studie.
Tuurlijk is het even iets drukker dan alleen werken, maar wat jij ook al hebt, je werkt al in het veld, dus ik denk zeker dat het wel haalbaar is. (Huidige opleiding vind ik er prima naast te doen nu).

4 dagen geleden
Ik doe ook weer een studie op het moment. Welliswaar mbo 4, ik had al hbo gedaan (direct na de middelbare) en laat me nu omscholen. Voor mij gaat het nu een stuk makkelijker dan in mijn studententijd. Ik leef een gestructureerd leven dankzij mijn dochter en heb meer motivatie. Maar denk dat het helemaal van de persoon afhangt. Hoe makkelijk je leert, hoeveel tijd je ervoor vrij kan maken. Misschien gewoon een goede poging wagen? Als je merkt dat het teveel is kan je altijd het jaar erop weer verdergaan

4 dagen geleden
Is het niet mogelijk om eerst even te wachten totdat de baby er is, en dan kun je zien of je bijv een goede of een slechte slaper hebt en hoeveel tijd het allemaal kost. En daarna pas bepalen of je tijd hebt voor een opleiding ernaast? Uit mijn eigen ervaring: mijn prioriteiten qua carrière verschoven erg. Waar ik voorheen mijn werk wat saai vond en klaar was voor de volgende stap, vond ik het na mijn bevalling juist wel relaxed en wilde ik niet meer per se beter en sneller en mooier. Er is bij mij een ander soort mindset. Daar past studeren minder bij.

4 dagen geleden
Wil je hem parttime of fulltime doen?
Ik volg nu een wo post-master van 2 jaar, 3 dagen werken en 1 dag school. Ik vind het goed te doen, maar heb daarin ook veel steun van m'n man. Als ik deadlines heb zorgt hij meer voor ons zoontje.
Denk dat het vooral belangrijk is om een steunnetwerk om je heen te hebben waar je op terug kan vallen.

3 dagen geleden
Hier ook een mama van een dreumes en 1 onderweg. Ik ben bezig met mijn PhD (deeltijd) naast mijn baan (3.5 dag). Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik er wat langer over doe. Haalt niet weg dat een opleiding volgen wat extra's van je vraagt maar ook veel toekomstperspectief biedt. Zelf vind ik het prima te doen zolang je zelf wat vrijheid hebt om je planning te organiseren.

3 dagen geleden
Ik heb net mijn hbo afgerond en daarna zwanger mogen worden. Ik ben blij dat we heel bewust gewacht hebben met kinderen tot ik mijn diploma zou hebben. Ik denk namelijk dat ik niet de tijd en vooral ook ruimte in mijn hoofd zou hebben gehad om te studeren tijdens of na de zwangerschap.
Mijn studie was heel erg veel zelfstudie (verpleegkunde deeltijd), waar je dus ook erg veel discipline voor moet hebben om eraan te gaan zitten.
Ik weet natuurlijk niet hoe het is als je kleintje 1 jaar is, misschien moet je ook gewoon even kijken hoe druk je leven is als de kleine er eenmaal is etc.