10 Reacties
2 dagen geleden
Heel erg slopend inderdaad! Wij hebben voor hetzelfde gestaan en ik weet precies hoe je je voelt. Wat hier een wereld van verschil bracht is 's avonds al niks plannen en de draagzak en een schaaltje chips klaar hebben staan (iets om jezelf even af te leiden, bij mij was dat chips, kan bij jou iets anders zijn), als het krampjes zijn lekker bij je in de draagzak nemen. Lukt dat niet of heb je die niet, neerleggen op de bank tussen je benen, speentje aanbieden en wrijven over het buikje. Ik lees dat je borstvoeding geeft. Ik heb zijn momentem gekozen, dus niet echt meer op verzoek voeden. Om de 3 uur standaard, behalve als hij eerder komt. Overdag zoveel mogelijk geborgenheid en comfort bieden. De hoofd in de nek gooien, benen strekken en armen gespreid is een teken van onmacht, een reflex. Op advies van de kinderfysio nemen wij onze zoon op zulke momenten in de volgende "houdgreep": zijn hoofd rust op onze onderarm (alsof we hem een flesje geven), je hand van die arm houdt de handjes op de buik, je andere hand zet je in de knieholtes van je kindje. Wat je dan hebt is iets wat lijkt alsof je je baby op een potje laat zitten; het kontje steekt er wat onderuit. Deze pose samen met het speentje werkt hier GEWELDIG om in de nacht de slaap te vatten.
Mocht je het allemaal niet vertrouwen, schakel dan hulp in. Je hebt vast een contactpersoon van het consultatiebureau die met je mee wil denken (zo kwamen wij aan een doorverwijzing naar de kinderfysio). En anders je huisarts, vanwege je zorgen over krampen en reflux.
Succes mama ❤️
2 dagen geleden
Hoi! Wij hebben dit ook een paar weken gehad.
Bij ons waren het vooral krampjes en verwerking prikkels. Bij ons hielp:
- probiotica voor de darmontwikkeling
- luvion gassi om de ergste druk van poep en lucht eruit te laten
- inbakeren bij het laten slapen.
- ritme creëeren: standaard 7,10,13,16,19,22 uur beginnen met voeden, verschonen, knuffelen en spelen en weer slapen.
Heel veel succes! Zijn pittige tijden
gisteren
Mijn dochter is de eerste 6 maanden een huilbaby geweest. Zorg dat je omgeving eten voor je maakt of even je baby overneemt als je liever zelf iets in het huis doet. Sowieso is het goed om dingen voor jezelf te blijven doen. De eerste maanden hielpen hier inbakeren en een doekje op de ogen en witte ruis. Het is pittig maar het gaat over.. maak sowieso even een afspraak met de huisarts misschien kan die je doorsturen naar de kinderarts vanwege reflux. Wij hebben met 5 maanden toen toch nog nexium gehad.
gisteren
Je zou ook eens langs een osteopaat of chiropractor kunnen gaan, misschien is er een onderliggend probleem waar zij mee kunnen helpen?
Bij mijn dochtertje zat er veel spanning op haar nek en schedel door de bevalling. Ze wilde echt niet op haar rug slapen. Nu 3 behandelingen verder slaapt ze weer alleen maar op de rug.
gisteren
Misschien zit hij in z’n eerste sprong, dat is geloof ik rond de 4 weken
14 uur geleden
Reactie op cher11
Hoi! Wij hebben dit ook een paar weken gehad.
Bij ons waren het vooral kram ...
Dit deden wij ook en een osteopaat 😇 alles bij elkaar heeft geholpen 🥰