44 Reacties

2 dagen geleden
Wij zijn 3 maanden voor de geboorte van kns eerste kindje geregistreerde partners geworden 🥰 om het een beetje echt te laten voelen zij we wezen lunchen met onze (schoon)ouders en hebben we ringen laten maken. Dit ook, omdat we onszelf kennen en een uitgebreide trouwerij er toch niet van gaat komen de komende 5-8 jaar. Wij hadden het idee om dan de liefde later nogmaals te vieren, dan compleet met al onze kinderen erbij 🥰

2 dagen geleden
In 2018 geboorte dochter.. Hier toen niet getrouwd. Wel waren we al 8 jaar samen. ook Aangifte ongeboren vrucht. En erna gemeentehuis aangifte geboorte. 2 jaar geleden getrouwd, huis gekocht, en nu zwanger van de 2e.
Ik ga niet perse trouwen voor een kindje🙈

2 dagen geleden
Wij twijfelen ook! We willen sowieso graag trouwen, en ik zou graag dezelfde achternaam hebben als ons kind. We hebben al testamenten en een samenlevingscontract dus daar hoeven we het niet perse voor te doen.
We willen alleen wel als we trouwen een feest geven en dat wil ik niet in zwangere staat doen haha!
We twijfelen nu of we dan alvast op papier trouwen en volgend jaar een feest geven of dat we gewoon nog even wachten tot volgend jaar.
Ik laat het ook maar even aan mijn vriend over of hij door zijn knie zal gaan of niet want ik zou het wel leuk vinden als hij me het wel vraagt.

2 dagen geleden
Wij overwegen ook geregistreerd partnerschap te doen voorafgaand aan de geboorte, en dan heel klein. En misschien later dit ooit om te zetten in trouwen en dan met de kindjes erbij het iets groter vieren :)

2 dagen geleden
Wij zijn bij ons eerste kindje getrouwd toen ik 35 weken zwanger was :) had een mooie positie trouwjurk haha en vind de trouwfoto's leuk met die bolle buik in het midden.
Ik voelde mij toen goed, zou het anders niet perse aanraden of wat eerder in de zwangerschap haha
We hadden overigens de trouwplannen al dus wilde het niet wijzigen.

2 dagen geleden
Wij twijfelen ook. Zijn al verloofd maar hebben het geld niet om nu een groot feest te geven. Het gaat dus tussen officieel al trouwen en later ooit nog een feest of nu geregistreerd partnerschap en later trouwen. Lastig 🤭

2 dagen geleden
Wow veel reacties! En voor de mensen die het wel hebben gedaan, wat was de reden om er al voor te kiezen?

gisteren
Mijn trouwerij staat gepland voor 25 juli 2025 en uitgerekend 29 augustus 2025 van ons eerste kindje! We laten het doorgaan, trouwen om 12:00u en een feest tot 20:00u. We hebben er juist veel zin in! De omgeving is wel wat voorzichtig… De jurk laten we helemaal op maat maken en alcohol drinken doe ik sowieso al niet. Het lijkt me juist een hele mooie tijd, omdat ik dan in mijn verlof tijd zit en denk dat ik dan alle rust vind voor de baby en trouwen.

gisteren
Wij gaan ook een geregistreerd partnerschap aan op 28 april. Gratis op de maandag morgen. Voor mij was bet heel belangrijk om als gezin dezelfde achternaam te hebben. Iedereen mag vinden wat voor hun het beste is maar wij vonden dat belangrijk. Veel vrienden hebben we niet, een feestje geven is ook zeker niet ons ding. Dus we gaan smiddags gewoon lekker lunchen met de ouders.

gisteren
Wij doen het niet, vooral om financiële overwegingen. Ik twijfelde wel ivm de naam, maar we hebben ervoor gekozen om het kindje onze beider achternamen te geven, dus daarmee is dat probleem ook opgelost.

gisteren
Wij (2 vrouwen) zijn getrouwd, mede vanwege onze kinderwens. Ik draag de naam van mijn vrouw en ons zoontje zal ook haar naam krijgen 🩵

gisteren
Mijn verloofde en ik hadden in december al gepland dat we in augustus voor de gemeente zouden trouwen. We doen het wel alleen met getuigen en over 2 jaar een grote bruiloft. Nu ben ik uitgerekend in september dus is het er net voor. En ben daar wel blij mee dat het er nog wel voor kan.

gisteren
Hier een samenlevingsovereenkomst en testamenten geregeld bij het kopen van een huis. Snel daarna verloofd, maar geen bruiloft ivm eerst een verbouwing. Daarna zwanger geraakt en met een baby van 7 maanden zijn wij getrouwd. Iedere situatie heeft voor en nadelen maar een GP was voor mij niet bespreekbaar 🤭😅

gisteren
Reactie op GenereuzeVaren485413
Wij doen het niet, vooral om financiële overwegingen. Ik twijfelde wel ivm ...
Ja deze optie wat betreft achternamen zie ik hier weinig langs komen maar gaan wij inderdaad ook doen. Dus voor een naam hoeft het trouwen niet :)

gisteren
Reactie op GenialeZee671881
Ja deze optie wat betreft achternamen zie ik hier weinig langs komen maar g ...
Ja, heel leuk! Ik ben niet zo feministisch ingesteld, maar toch leuk om het beide te kunnen geven. Dan kan het kind later zelf wel kiezen waar het mee verder wil, dat maakt mij dan ook niet uit.
Hebben jullie al bedacht welke naam eerst/laatst komt?