41 Reacties

Zeker, ik voel het sinds 15 weken en ervaar het als een soort bubbelend gevoel. Ik leg het ook wel eens uit als; je kent het gevoel van je ooglid die trilt, maar dan van binnen.

vorige week

Ik lees mee

vorige week

Ja! 14 weken en met name in de avond (wel 3e kindje en dit keer placenta achter, al voelde ik met de plaventa voor mijn oudste met 15 weken en mijn 2e ook zoiets)

vorige week

2e zwangerschap en voelde de 'plopjes' bij 15 weken en sinds 17 weken echt de schopjes 🥰

vorige week

Ja 17,5 week een krachtig kindje zelfs al 2x tegen m'n hand en bij verloskundige tegen Dat apparaat aan❤️😍

vorige week

17 weken ik voel nog niks 1e kindje 🙈 ben benieuwd

vorige week

Reactie op DiscreteWolf615171

Zeker, ik voel het sinds 15 weken en ervaar het als een soort bubbelend gev ...
Och, ja, dat herken ik! Dat voel ik sinds een week ongeveer in de avond. Wat bijzonder is het toch hè! 💕

vorige week

Reactie op Lolabuffelx

17 weken ik voel nog niks 1e kindje 🙈 ben benieuwd
Heb je al een buikje?

vorige week

Reactie op Gulya2828

Heb je al een buikje?
Ja je ziet het nu wel goed

vorige week

Zeker. Hier (derde zwangerschap) voel ik de baby al sinds 12 weken.. echt bizar vroeg. Placenta ligt wel achter (bij mn vorige zwangerschappen voor), dus misschien helpt dat. En dat je het onderscheid kan maken tussen de baby of borrelende buik. Sinds twee weken (nu 17 weken) voel ik de baby ook echt bewegen als ik mn handen op mn buik leg. Alsof 'ie onder mn handen 'zwemt'. Heel bijzonder weer! Ps. Mijn verloskundige waarschuwde me wel dat het met deze termijn ook nog goed kan dat je de baby wel voelt en soms ook een paar dagen (of langer) niet. Pas vanaf 24 weken moet je het elke dag voelen.

vorige week

Met 16+5 voelde ik het ineens. Mijn buik voelde wat onrustig, dus ik legde mijn hand erop (echt laag, net boven mijn schaambot) en voelde een duwtje tegen mijn hand. Voor mij voelde het niet als een “kriebel” of “bubbels” maar echt als een klein duwtje. Nu 4 dagen verder voel ik hetzelfde gevoel vaak gedurende de dag. Heel speciaal! 😍

vorige week

Ik ben het ook rond dezelfde tijd als jij gaan voelen. Tenminste, omdat het mijn eerste zwangerschap is vind ik het ook nog lastig om te onderscheiden. Maar vooral als ik ‘s avonds in bed lig, voel ik soort van plopjes in mijn onderbuik!

vorige week

Hier 18 weken nu en derde kindje, maar nog niets kunnen voelen.
1e keer voelde ik pas met bijna 20 weken een schopje. Nu sinds een paar weken al een bubbelend gevoel, sinds een week duidelijk elke avond bij in bed liggen en gisteravond een duidelijk beweginkje, nog niet echt een schopje maar overduidelijk de baby. Ben nu 17+5.

vorige week

Ik voel hem sinds week 17 en inderdaad als een soort bubbels of plopjes. Ik wist de eerste keer dat het niet m’n darmen waren door de plek. Ik voel het meestal echt vooraan in het midden (placenta ligt achter) en daar zitten geen darmen. Als ik het dieper of aan de zijkant voel denk ik nog weleens dat het m’n darmen zijn. Je kan even op een anatomie plaatje van een zwangere vrouw kijken als je wil weten hoe je baarmoeder nu ligt tav je darmen.

vorige week

Vraagje, sinds een aantal dagen heb ik een gevoel wat ik het beste kan omschrijven als een “kloppend adertje” klinkt beetje vreemd maar daar is het mee te vergelijken. Niet de hele dag door maar zo heel af en toe op een dag. Soms is het rechts onderin mijn buik, soms terhoogte van mijn navel alleen dan meer naar de linker kant. Kan dit de baby zijn? Of is het iets anders. Ben nu 17 weken en idk wat ik moet voelen. 🤣

vorige week

Ik voel net als darmen maar voor mij gevoel zijn het geen darmen. Het is mijn eerste kind dus ik heb ook gen ervaring

Reactie op I 🤍

Vraagje, sinds een aantal dagen heb ik een gevoel wat ik het beste kan omsc ...
Dat is volgens mij een grote slagader die over je buik loopt. Ik zie die ook kloppen idd :)

vorige week

Reactie op EnergiekeEls329574

Dat is volgens mij een grote slagader die over je buik loopt. Ik zie die oo ...
Het is een gevoel hoor! Ik zie hem niet ☺️
Ik voel de kleine meid helemaal nog niet ben 18 weken heb een voorliggende placenta zeiden ze met 14 week🙈