13 Reacties

Ik heb een dochter en werd toen ingeleid (was medisch noodzakelijk). Zij was gelukkig geen huilbaby (was met 35 weken geboren).

gisteren

Geen idee of het toeval is, maar onze dochter heeft wel veel en hard gehuild als new born. Denk meer dat het temperament is en ongemak in haar lijfje door o.a. kmea. Maar ik heb er ook wel over nagedacht of de bevalling een rol speelde. Uiteindelijk is ze gehaald met keizersnede na 24 uur weeën, dus dat zal voor haar ook niet makkelijk zijn geweest. Nu is ze overigens de liefste en slimste (bijna) peuter van de wereld hoor. 🥰

gisteren

Ik was ingeleid met mijn zoontje, en heb het makkelijkste kindje die ik maar kans wensen 🙈

gisteren

Ik ben ingeleid met 38 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik heb het makkelijkste kind ooit wat slapen betreft. Geloof mij als ik zeg dat er een flinke kop op zit 🤣! Maar hij slaapt al vanaf 3 weken door en absoluut geen huilbaby geweest. Ik heb het echt als heel prettig ervaren omdat ik ook wist waar ik aan toe was.

gisteren

Ingeleid met 38 weken door een ineens te hoge bloeddruk. M’n zoontje was nog niet ingedaald. Dus dat gebeurde natuurlijk tijdens het inleiden. Of het toeval was of niet. Maar m’n zoontje was sterrenkijker. Maakte de bevalling erg zwaar. En later was ie inderdaad een huilbaby. Echter wat de oorzaak z’n nekje van het lange en vreemd gebogen zitten in het geboortekanaal. Dit heb ik zelf helaas moeten uit vogelen. Maar nu wel het makkelijkste kind ever. 🥰 maar op de natuurlijk manier kunnen ze ook sterrenkijker zijn. Dus tja kwam het door het inleiden of was het gewoon pech? Ik hou het bij pech. Als ik weer ingeleid moet worden doe ik dat. Maar 1 ding weet ik wel hoe mijn kindje nu ook ter wereld komt.. ik ga voor de zekerheid langs een chiropractor om hem te laten checken op fysieke ongemakken 😅 haha

gisteren

Ik ben ingeleid met 39+5 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. We hebben echt het makkelijkste baby’tje ooit, slaapt heel goed en huilt heel weinig, heel vrolijk meisje! Ik vond de vloed aan weeën wel pittig door de inleiding maar dit was mn eerste en enige bevalling tot nu toe dus kan dit niet vergelijken met een natuurlijke!

VRIEND

gisteren

Nou mijn kind had stille ondervoeding en het koste minder energie om gewoon te gaan slapen dan te gaan huilen. En hij zag er oh zo tevreden uit, aldus de kraamhulp. Als jijzelf relaxed bent dan zijn die kleintjes dat vaak ook. Ben jij nerveus dan pikken ze dat ook op natuurlijk. De inleiding zelf ging voor mij iets te snel. 10 uur ging de pomp aan en om 15:56 was hij geboren. Als gevolg kreeg ik een totaal ruptuur. Maaaaaar ik was er ook wel klaar mee en ging harder persen dan dat de verloskundige eigenlijk wilde zien. Heb daar overigens totaal geen pijn of last van gehad, had het niet eens door.
Bij de eerste een inleiding gehad bij 37 weken, omdat met 35 weken de vliezen gebroken waren. Wij hadden wel een huilbaby. Maar of dat door de inleiding is gekomen weet ik niet. Helaas heb ik de inleiding als traumatisch ervaren. Ik voelde al vrij snel dat het pompje te hoog stond een het te snel ging, kwam in een weeenstorm. Ondanks meerdere keren vragen om het pompje oxytocine lager te zetten werd er totaal niet naar mij geluisterd. Ze wilden blijkbaar binnen 4 uur de bevalling erdoor jassen. Gelukkig is dit jouw derde keer bevallen en weet je een beetje wat je te wachten staat. Luister vooral naar je gevoel. Sterkte!

gisteren

Ook ingeleid met 41,4 en zeker geen huilbaby! Ik heb het ook niet als negatief ervaren, wat ik vaak ook om me heen hoor. Het was juist een hele prettige bevalling! Komt goed🫶🏻

gisteren

Hier ook ingeleid met 41+3, totaal geen huilbaby gehad. Het enige wat ik een nadeel vond is dat het bij mij een weeenstorm opwekte waardoor ik binnen 4 uur ook klaar was (en dat voor een eerste 🙈).

14 uur geleden

Ik ben ingeleid bij mijn eerste zwangerschap en had echt de liefste, makkelijkste baby ooit. Huilde amper, sliep met 6 weken al door. Dus kan met dit niet voorstellen denk dat het echt toeval is.

14 uur geleden

Ik ben ingeleid met 42 weken en uiteindelijk een spoedkeizersnede. Ons zoontje heeft nooit veel gehuild en slaapt goed. Ik denk wel dat het heeft geholpen dat we vrij snel met hem naar de chiropractor zijn geweest. Omdat ik zelf zoiets had dat de bevalling nooit fijn geweest kan zijn voor hem met de weeenopwekers, niet 'willen' indalen en uiteindelijk met spoed de keizersnede. Chiropractor voelde inderdaad ook spanning in zijn lijfje.

10 uur geleden

Nee dat het huilbabys creëert is echt onzin 🤣 Grootste voordeel: je kan het plannen. Op je gemakje huis nog even opruimen, tas inpakken en rustig naar het ziekenhuis rijden wetende dat je weer thuis zal komen met je baby. Ideaal!