6 Reacties

18 uur geleden

Ik heb zelf toen ik 5 maanden was waterpokken gehad. Ik moest dit bij mijn zwangerschap melden en heb een prik toegediend gekregen om de baby in mijn buik te beschermen. Verder heb ik het 5 jaar geleden toen ik 30 was weer gehad. Blijkbaar kan je het opnieuw als volwassen krijgen als je zo jong waterpokken krijgt. Gelukkig was het niet zo ernstig zoals ze zeggen dat t kan zijn. Ik had veel jeuk en koorts, maar dat was t. Als je baby een meisje is zal ze ooit als ze zwanger is een inenting krijgen en ze heeft de kans op waterpokken op volwassen leeftijd maar dat was t volgens mij. Dat is in ieder geval mijn ervaring

18 uur geleden

Mijn oudste kind heeft waterpokken gehad toen de middelste 4/5 maanden was. Via de borstvoeding kreeg hij toen voldoende antistoffen en heeft hij er geen last van gehad.

17 uur geleden

Wij toevallig 1,5 week terug. Maar door mijn antistoffen is de kans dat de baby het niet krijgt. En als ze het krijgen zal het mild zijn. En krijgen ze het waarschijnlijk nog eens als ze ermee in aanraking komen.

17 uur geleden

Reactie op GaveLavendel638700

Ik heb zelf toen ik 5 maanden was waterpokken gehad. Ik moest dit bij mijn ...
In nederland geen inentingen

17 uur geleden

Reactie op RN88@1

In nederland geen inentingen
Ja fijn dat je reageert, had ik er even bij moeten zeggen dat ik destijds in het buitenland zwanger was ❤️

12 uur geleden

Geen waterpokken maar wel krentenbaard. Ze wouden me eerst alleen zalf geven en dan de peuter en de baby bij elkaar weg houden. Nou onmogelijk. Dus na veel zeuren antibiotica kuur gekregen voor m’n oudste. M’n kleine had er gelukkig geen last van gekregen.