9 Reacties

vorige week

Op dit moment in de Consumentenbond ranking staat van de ikea matrassen krummelur bovenaan met een 7,5, dan de jattetrott met een 7,4, dan de pelleplutt met 7,3 en dan himlavalv met een 7,1. Op basis daarvan ben ik naar Ikea gegaan om te voelen welke ik het prettigst vond wat betreft materiaal, dikte en hardheid. Ik ben uiteindelijk voor de jattetrott gegaan. Ik heb daar geen molton gekocht, ik weet niet of de ikea molton plastic heeft (waterafstotend/waterdicht) die wil ik niet gebruiken. Deels omdat ik heb gelezen dat het voor meer verstikkingsgevaar zorgt maar vooral omdat ik zelf een hekel heb aan slapen op zo'n molton (veel te plakkerig). Moltons heb ik bij de hema gekocht. Overigens het hoogste cijfer van alle matrassen bij de Consumentenbond is een 7,8. Maar die zijn allemaal een stuk duurder, richting de 200 en zelfs 300 euro. Daarom hebben wij toen gekozen voor een Ikea matras, wij vonden het die meer dan 100 euro extra niet waard als je de reviews leest op de Consumentenbond.

vorige week

Ik heb ook het jattetrott matras van IKEA. Gewoon in de winkel gevoeld welke het fijnst was. Heb beddengoed niet bij IKEA aangeschaft, maar heb bij hema een molton hoeslaken en gewone hoeslakens aangeschaft.

vorige week

Wij hebben de krummelur gekocht drie jaar geleden en we zijn erg tevreden ermee. Stevig maar comfortabel. Hij gaat nu een tweede ronde mee, je kan alle stoffen delen makkelijk wassen. We gebruiken gewoon moltons en hoeslakens van de prenatal en hema. Het is een standaard maat, dus alles past erop.

vorige week

Reactie op Ronoli

Op dit moment in de Consumentenbond ranking staat van de ikea matrassen kru ...
Wat een fijne informatie! Mag ik vragen welke matrassen bovenaan stonden? Ben wel nieuwsgierig 🤗

vorige week

Reactie op Jennifer1704

Wat een fijne informatie! Mag ik vragen welke matrassen bovenaan stonden? B ...
Zzzooo airgosafe Koala staat bovenaan weet ik

vorige week

Ik heb de himlavalv aangeschaft. Nog in verwachting dus geen idee hoe hij bevalt! Maar omdat hij nieuw is en erg goed uit de test komt..

vorige week

Reactie op Jennifer1704

Wat een fijne informatie! Mag ik vragen welke matrassen bovenaan stonden? B ...
De Pretura Aware Air staat nu bovenaan, 24 juni is er een update geweest. Daarna komt de zzzooo airgosafe koala. Dan heb je nog een wollen matras van Prolana Ronja Plus, dan nog een zzzooo panter en daarna komen de ikea matrassen. Mag hier geen screenshots delen van betaalde websites las ik, dus hopelijk mag dit wel 😉

vorige week

Wij hebben 3 jaar geleden Drömmande gekocht. Deze is nog heel goed voor ons 2e kindje. Deze gaan we ook hergebruiken. Hoeslakens en moltons hebben we bij de ikea gekocht we hebben alles wit. Omdat dat het makkelijkste wassen is en ook omdat we toen en nu niet wisten wat het word. Dat water afstotend laagje die je ook kan kopen mag pas van af 2 jaar ofzo dacht ik. Ivm verstikkingsgevaar. Ik had die toen wel gelijk mee genomen. En op het bedje gelegd met 1.5 jaar. Mn dochfer liep met 13 maanden dus het verstikking gevaar leek me heel nihil.

vorige week

Wij hebben de Krummelur met de matrasbeschermer Lenast. Oudste slaapt er goed op dus gaan nu voor de tweede hetzelfde kopen.