47 Reacties

4 weken geleden
Dat geniet ervan vind ik het ergste van allemaal. Enige wat ik leuk vind, zijn nu de bewegingen van de baby die ik voel, maar de rest…

4 weken geleden
Yep, same.. en niet perse omdat ik bepaalde dingen niet mag drinken/eten. Maar door alle ongemakken van mijn lichaam. Ik heb nu alweer een paar weken last van bekkenpijn en ik wordt er gek van. In het eerste trimester had ik enorme vermoeidheid en veel misselijkheid.
Ik snap maar niet hoe vrouwen kunnen genieten van een zwangerschap 🤣

4 weken geleden
Jup same!
Zijn nu ook op vakantie en hier merk ik het nog erger hoe stom dat ik het vind. Wij zijn van het terras hoppen, wijntjes hier en daar, hammetjes, koelbox mee naar het strand of zwembad met genoeg alcoholische versnaperingen.
Ben mezelf niet, jank om van alles dat is echt het tegenovergestelde van wie ik normaal ben. Ben blij als m’n meisje straks in goede gezondheid geboren mag worden en ik weer lekker kan doen wat ik wil zonder dat iedereen boos op mij wordt als ik “te veel” doe.

4 weken geleden
Ik doe met je mee. 3e zwangerschap, 3e keer dat ik hem gewoon “uitzit”, zonder dat ik het leuk vind. Ook de schopjes… ik ben blij dat ik het kindje mag voelen hoor. Maar ik vind het echt vervelend voelen😅.
Gelukkig weet ik van voorgaande keren dat ik wél heel erg geniet als de kleine er straks is, en dat is het dan weer wel dubbel en dwars waard. ☺️

4 weken geleden
Zwanger zijn is ook stom! Iedereen zegt geniet ervan. Ja ik geniet enorm van mijn bekken klachten en de pijn elke dag echt leuk. Iedereen doet ook alsof je je aanstelt en dat zwanger zijn normaal is en dat iedereen dat kan. Nou ik kan het niet en de tweede zwangerschap is nog erger dan eerste. Ik heb zin om te bevallen dan kun je weer gaan werken aan je herstel. Al zit ik ook niet echt te wachten op weer een jaar lang niet slapen😂

4 weken geleden
Oh wat fijn die reacties!!! En dat huilen is ook zo herkenbaar, normaal is mijn houding met alles “je bent een grote meid, schouders eronder” maar nu zit ik maar te miepen om kleine dingen en springen de tranen in mn ogen als iets tegen zit of iemand lelijk doet 😂 hopelijk ga ik bij de bevalling niet zo zitten miepen haha. Nog 18 weken!! 🥳

4 weken geleden
Ik heb 1 week "genoten" van mijn zwangerschap, toen ik net de test had gedaan en verder nog weinig in mijn lichaam gebeurde.
Het gekke is, mijn vorrige zwangerschap had ik dit ook en toch keek ik er weer helemaal naar uit om zwanger te zijn. Op een een of andere manier vond ik het dus achteraf een stuk leuker dan tijdens de zwangerschap. Voor mij is denk ik gewoon het idee van zwanger zijn heel mooi, maar de beleving maar stom.
Kijk nu vooral uit naar over 1/1.5 jaar. Een kindje wat begint met kruipen en brabbelen en dat ik weer een beetje mezelf wordt.

4 weken geleden
Ik vraag me af of iemand echt geniet van zwanger zijn. Ik hoef helemaal niet veel op te geven, at al vegetarisch en dronk amper, maar ik vind er geen zak aan. Had ik overigens ook niet verwacht, ben niet zo sentimenteel van mezelf. Had dus ook geen roze wolk verwacht. Zeker omdat ik zwangere lichamen helemaal niet 'mooi' of 'prachtig' vind. Het is gewoon een dikke buik die er wat mij betreft super zwaar en oncomfortabel uit ziet. Beetje alien achtig. Snap niet waar je precies 'trots' op zou moeten zijn, het is niet alsof je er enig invloed op hebt.( Sorry voor iedereen die dit wel mooi vind en trots is, ik deel t simpelweg niet)
Niet helemaal duidelijk waar ik nou precies van zou moeten 'genieten'.
Ik ben blij dat ik een kind mag krijgen, het is bij ons ook niet vanzelf gegaan, dus ik ben me echt wel bewust hoe fijn het is dat het gelukt is, maar als dat via een andere manier dan zwanger zijn zou kunnen zou ik dat zo doen.

4 weken geleden
Reactie op VerfijndeTijgeroog990829
Ik vraag me af of iemand echt geniet van zwanger zijn. Ik hoef helemaal nie ...
Toen ik enige tijd geleden bij mijn huisarts was met een aantal zwangerschapskwaaltjes zei zij ook: Waarom kunnen we ze niet gewoon in een broedkastje zetten, af en toe aaien en dan na 9 maanden eruit halen. Veel handiger. 😂

4 weken geleden
Ik had dit stukje zo zelf kunnen schrijven. Ik vind het echt zwaar. Dan ook nog bekkeninstabiliteit, te laag suiker en een te laag HB erbij... ook wij zitten nu lekker op de camping in Oostenrijk. Normaal wandelen we 20km op een dag. Nu max 200m. Mijn man roept de hele dag: volgend jaar kan alles weer! Daar houden we ons maar aan vast!
Succes ermee!

4 weken geleden
Ik zou dit precies zo geschreven kunnen hebben. Ik ben dolblij, maar ben nog veel blijer als ze er straks is en ik weer alles gewoon kan en mag. Ik vind er geen klap aan, enige wat nu beetje helpt is dat ik haar voel en dat wel gezellig vind. Maar verder, wat een gedoe allemaal. Ik wil gewoon weer kaasjes, hammetjes, worst en vis eten, haha.

4 weken geleden
Oh ik herken me hier zo in. Vind het ook vreselijk dat mijn lijf verandert. Ik heb gewoon een normaal postuur.. dus het is niet dat ik mee schaam voor mijn lijf ofzo. Maar vind het gewoon onprettig. Heb echt niet die glow of dat in de wolken gevoel! Hahaha