11 Reacties

11 uur geleden

Heb helaas geen tips maar weet wat je doormaakt. Ik heb deze zomer een MK gehad en had vannacht bloed bij t afvegen. Nu ga ik iedere keer met angst naar t toilet. Maar ben wel opgelucht dat t weer weg is. Hoe gaat t nu bij jou ?

Reactie op Ragnar21

Heb helaas geen tips maar weet wat je doormaakt. Ik heb deze zomer een MK g ...
Oo wat naar om te horen. Wat een rollercoaster he? Nou qua bloed gelijk daarna weer rustig, maar emotioneel gezien wel veel verdrietig vandaag. Hoe gaat het nu met jou?
Tijdens mijn miskraam is gezegd dat het een “goed” teken was omdat mijn lichaam een ongezond vruchtje heeft afgestoten. Dus eigenlijk werkt je lichaam heel goed. Met die gedachte moet je eigenlijk vertrouwen proberen hebben in je lichaam dat wat er ook gebeurt je lichaam weet wat het doet. Bloed kan zoveel redenen hebben. Alls is beneden extra doorbloed en gevoelig voor de kleinste dingen. De worst case scenario uitkomst kan je toch niet meer voorkomen. Ik hoop dat je snel een echo hebt en een soort van “zekerheid” kan krijgen voor jezelf. Ik zou je adviseren niet teveel te googelen of op deze forums te kijken (mbt dit onderwerp). Probeer te genieten van de gedachte dat je zwanger bent. En ga uit van het positieve. ❤️

Reactie op GlimlachendeVuurwerk937512

Tijdens mijn miskraam is gezegd dat het een “goed” teken was omdat mijn lic ...
Wat je zegt blijft hangen, dat je de worst case scenario toch niet kan voorkomen. Daar heb je ook gelijk in. En ik probeer met betrekking dit onderwerp idd niet te veel te lezen. Dankjewel voor je advies en dat je de moeite hebt genomen om dit lieve bericht te schrijven

8 uur geleden

Reactie op StralendeVallei945673

Oo wat naar om te horen. Wat een rollercoaster he? Nou qua bloed gelijk daa ...
Ja t is echt een rollercoaster. Het is nu bruin maar alleen bij ingang vagina om t even zo te zeggen. Dus dat is een goed teken denk ik. Maar vind t wel heel lastig om hiermee om te gaan. Ben ergens zo bang weer.
Ik herken je verhaal heel goed. Vorig jaar meerdere miskramen achter elkaar gehad. Momenteel 6+3 en ook afgelopen 2 weken 2x roze verlies gehad. Ik voelde de grond weer onder mijn voeten vandaan zakken. Maar het stopte en ik heb vorige week het hartje zien kloppen met 6 weken! Wat mij hielp is dat ik er alles aan gedaan had om deze zwangerschap een succes te laten zijn: acupunctuur, veel multivitamine pillen, warme kruik, warme voeten, Granaatappelsap en nu op advies progesteron ovules enz enz. Dan kon ik voor mezelf zeggen: je hebt er alles aan gedaan en dat wat de uitkomst nu ook gaat zijn, het ligt niet aan mezelf. Ik weet hoe kut het wachten is (ook nu nog met kloppend hartje), maar de uitkomst ligt al vast en we hebben er zelf écht geen invloed op. Succes de komende tijd!!! 🙏🏻

7 uur geleden

Ik ben nu ongeveer 6 weken en ik heb donkerrood / bruin bloed gehad met het afvegen. Hierdoor raakte ik echt super erg in paniek. De verloskundige gebeld, maar ik was nog steeds niet helemaal gerust gesteld. Daarna had ik mijn zus gebeld, zij was nog niet op de hoogte van mijn zwangerschap. Zij vertelde net als de verloskundige dat het heel normaal is en dat sommige mensen zelfs hun hele zwangerschap er last van kunnen hebben. Vandaag heb ik een vriendin erover gesproken en zij vertelde dat zij en een andere vriendin ook een paar keer bloed hebben gehad met het afvegen. Zij hebben een tijd geleden allemaal een gezond kindje op de wereld gezet. Door te praten met andere mensen heb ik weer de rust kunnen vinden. Door het zoeken op internet werd ik alleen maar meer gestresst. Nu is het nog even afwachten tot de eerste echo, maar het praten met anderen die hetzelfde hebben meegemaakt en al een kindje hebben, stelde me echt super gerust.

7 uur geleden

Het is ontzettend moeilijk om rustig te blijven, dat is een onhaalbaar doel denk ik. Wat mij helpt is de statistieken erbij pakken: 25% van alle vrouwen verliest bloed tijdens de zwangerschap, de helft daarvan voldragen een gezonde zwangerschappen.

7 uur geleden

Helaas geen tips 😕 ik heb zelf vorig jaar 2 miskramen gehad met 6 weken. Ik ben nu 5 weekjes dus aankomende week wordt weer super spannend🤍 het enige wat we kunnen doen is hopen

8 minuten geleden

Ik heb sinds zaterdag avond bloedverlies bij het afvegen. Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad (zover ik me nog kan herinneren) en een gezonde dochter van ruim 3.5 jaar oud. Het begon nu met echt oud en vaak gemengd met slijmerig bloed. Maar nu wordt t toch wel meer rood ook. Na paar keer vegen is t wel weer weg en het sijpelt er ook niet uit.. Ik heb zelf een ectropion op mijn baarmoedermond dus ben bekend met tussentijdse bloedingjes tijdens mijn cyclus maar toch heb ik wel beetje paniek op momenten. Op andere momenten kan ik het ook weer accepteren voor wat t is. Wat een rollercoaster. Ik heb geen buikpijn of kramp en ook al symptomen zoals vermoeidheid misselijk en zere borsten. Ben morgen 5wkn