5 Reacties

11 uur geleden

Neehoor, dit zijn hormonen. Sommige vrouwen zijn vrolijker en zitten beter in hun vel, terwijl anderen juist onzeker, gestresst zijn of negatieve gedachtes hebben. Ik zou dit wel bespreekbaar maken met je partner en/of je verloskundige

4 uur geleden

Het is erg als je merkt dat het je leven negatief beïnvloed. Dat hoeft niet zo te zijn, misschien is dit kort nu de eerste hormoonwijzigingen plaatsvinden in je lichaam. Maak het in ieder geval bespreekbaar met je verloskundige / huisarts. Mocht je de negatieve gevoelens houden of als ze erger worden, weet dat er speciale mentale hulp beschikbaar is voor zwangeren die depressie/negativiteit ervaren. Dat is misschien helemaal niet nodig, maar mocht dat wel zo zijn dan werkt die hulp in de meeste gevallen erg goed

4 uur geleden

Ja het begint me op te vallen dat ik het telkens een paar momentjes heb tijdens hormoon stijgingen en hormoon dalingen. Dankjullie wel. Ik weet hoe gek hormonen doen in mijn lijf, wilde idd even weten of er meer zijn die dit herkennen.

3 uur geleden

Nee, ik heb dit ook en het is een hormonale reactie die zorgt voor een lichte dip. Zodra progesteron stijgt word ik lichtelijk depri en chagrijnig. Ik vergelijk zwanger zijn met de pms week in mn cyclus.
Ik sluit me aan bij wat al gezegd wordt; goed om dat even aan de huisarts voor te leggen die kan inschatten of je er ondersteuning bij nodig hebt.