12 Reacties
10 uur geleden
Vorige zwangerschap gedaan. Niet veel gedoe. Achteraf wel twijfelachtige verhalen over ze gelezen dus ik doe het niet deze keer..
9 uur geleden
Nu zo 1,5 week bezig. Gaat best makkelijk en ze zeggen ook "echt geen druk elke druppel is fijn maar als het niet gaat ook goed".
Ook het ophalen gaat makkelijk.
9 uur geleden
Vond het ook prettig, maar had het bij mn eerste keer net een week toen ik een miskraam bij 6 weken kreeg. De 2e keer daarom gewacht tot de echo, maar ook toen een mk bij 6 weken. Nu ga ik er ook mee wachten tot mijn echo! En achteraf had ik dit de 1e keer ook moeten doen want ze brengen natuurlijk eerst 2 flessen, een kan en krat in een zak natuurlijk. Maar die werd pal voor de voordeur gezet, dus absoluut niet ‘discreet’. 😂 dus zou het dan sowieso liever na de echo willen, wanneer het minder/niet meer een geheim is ❤️
7 uur geleden
Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gedaan, maar de chauffeurs waren helemaal niet discreet. Die gingen rustig in de wijk midden op de weg stil staan en peukie roken en pauze houden. Ik woon in een nieuwbouw wijk, dus veel recente nieuwe moeders, dus dit icm de kratten met blauwe flessen was de link al snel gemaakt.
Ik ga dit niet weer doen. Ook heb ik eens gelezen dat ze het eigenlijk niet eens echt kunnen gebruiken. Maar dat weet ik ook niet precies.
Al met al was ik dus niet tevreden over hoe er mee om gegaan werd icm de effort die je ervoor moet doen.
7 uur geleden
Het HCG hormoon wordt tegenwoordig veelal synthetisch gemaakt en bijna niet meer uit de urine van zwangere vrouwen. De urine die moeders voor moeders inzamelt wordt voor een deel verkocht aan bedrijven die er supplementen voor body builders en varkens in de bio-industrie van maken...
.
Ik heb sinds dit bekend is geworden niet meer meegedaan.
Bron: Volkskrant, 28 januari 2022.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/wat-doet-moeders-voor-moeders-met-de-ingezamelde-urine-van-zwangere-vrouwen-een-zoektocht~be86a0bf/
7 uur geleden
Reactie op Leenaatje
Het HCG hormoon wordt tegenwoordig veelal synthetisch gemaakt en bijna nie ...
Heel interessant! Ik was op de hoogte van dat het naar varkens ging, terwijl Moeders voor Moeders zegt dat dit niet waar is. Maar het blijkt ‘maar’ 10% te zijn, van de andere doelen waar het heen gaat wist ik niet! Ik ga hier nog wel even meer over nadenken
5 uur geleden
Reactie op Leenaatje
Het HCG hormoon wordt tegenwoordig veelal synthetisch gemaakt en bijna nie ...
Jeetje! Bedankt om dit onder de aandacht te brengen want hier was ik niet van op de hoogte. Ik heb bij m’n vorige zwangerschap en nu ook meegedaan maar ga even om een duidelijke verklaring vragen en bij gebrek aan antwoord direct stoppen.
21 minuten geleden
Ik heb het vorige zwangerschap ook gedaan. Vond het op zich niet veel gedoe, maar rond 9 weken werd ik wel misselijk van de geur va mijn urine. Dus als je heel misselijk wordt tijdens de zwangerschap is het niet heel chill.