18 Reacties

4 dagen geleden

Hey! Leuk om te lezen! Hier 26 jaar en willen we ook begin volgend jaar gaan proberen! We willen eind januari spiraal eruit halen, cyclus herstellen en dan vanaf maart proberen. Ook omdat het dan idd “beter uitkomt” terwijl het natuurlijk nooit te plannen is! En daarbij het uiteraard allemaal maar moet lukken. Wil jij dan gelijk starten met ovulatie testen etc? Ben benieuwd!

4 dagen geleden

Reactie op KleurrijkeFeniks332456

Hey! Leuk om te lezen! Hier 26 jaar en willen we ook begin volgend jaar gaa ...
Ah spannend! Nee het valt inderdaad niet te plannen maar dan valt het net wat gunstiger kwa planning😂 eerst ga ik zonder ovulatie testen proberen ook eerst maar kijken hoe mijn cyclus terugkomt na 10+ jaar de pil slikken. En jij gelijk beginnen met ovulatietesten?

4 dagen geleden

Reactie op Kinderwens_

Ah spannend! Nee het valt inderdaad niet te plannen maar dan valt het net w ...
Weet ik nog niet zo goed! Enerzijds wil ik er niet gelijk mee beginnen, anderzijds waarom niet gelijk goed kijken wnnr de belangrijke dagen zijn :)? Dus weet nog niet, even gevoel afwachten.

2 dagen geleden

Weet ik nog niet zo goed! Enerzijds wil ik er niet gelijk mee beginnen, and ...
Nee snap ik, ik wacht het ook even af, wil sws eerste even mijn menstruatie cyclus een beetje afwachten en dan waar we ons fijn bij voelen!

2 dagen geleden

Ik heb afgelopen mei de spiraal er uit gehaald en vanaf augustus ovulatietesten. Het is nog niet gelukt dus mijn raad zou zijn nu al te stoppen en dan maar even condoom zodat je cyclus al weer op gang is gekomen. Als je eenmaal bezig bent wil je graag dat het lukt en duurt iedere maand te lang

2 dagen geleden

Wat super leuk! Hier ook 24 jaar en mijn vriend 25. Wij zijn in november begonnen met het proberen voor ons eerste kindje. Ik ben dit jaar februari gestopt met de pil. Ik moet zeggen, vind dat wel pittig soms haha. Heb gelukkig direct mijn cyclus terug gekregen en ook elke maand tot nu toe, het wisselt wel nog soms. Maar wel binnen de marge. Ik vond het best heftig al die schommelingen in hormonen etc. Ik slikte de lichte pil voor 5,5 jaar. Nu aan de foliumzuur We hopen echt heeeel erg dat we in 2026 een positieve test zullen hebben🥹🥰

2 dagen geleden

Reactie op DromerigeEland488029

Ik heb afgelopen mei de spiraal er uit gehaald en vanaf augustus ovulatiete ...
deze snap ik wel, ik zou ook alvast stoppen. Je weet ook nooit of je cyclus direct terug komt, dat kan best eventjes duren. En je lichaam eventjes 2/3 maanden sowieso gunnen om de hormonen uit je lichaam te krijgen, is ook erg fijn!
25 jaar vriend 29jaar. Sinds eind september gestopt met de anticonceptie pleister, vanaf dat moment gewerkt met ovulatie testen. Heb direct mijn cyclus terug gekregen. Voor mij is het de eerste kindje, voor hem tweede

2 dagen geleden

Reactie op Eerstekindje26x

Wat super leuk! Hier ook 24 jaar en mijn vriend 25. Wij zijn in november be ...
Spannend! Ik hoop het ook voor jullie!🤍

2 dagen geleden

Hoi! Samen met mijn vriend proberen wij het nu ook voor 5 maanden. Nog geen succes maar we duimen!

2 dagen geleden

Reactie op Mimi💋

Hoi! Samen met mijn vriend proberen wij het nu ook voor 5 maanden. Nog geen ...
Ik duim met je mee!🍀

2 dagen geleden

Zijn er nog tips wnnr jullie starten met foliumzuur en welke?

Reactie op DromerigeEland488029

Ik heb afgelopen mei de spiraal er uit gehaald en vanaf augustus ovulatiete ...
Wij hebben dit ook gedaan! Ik ben een jaar voor dat we zouden proberen gestopt met anticonceptie. M’n cyclus kwam eigenlijk meteen op gang de maand daarna. Wij hebben een jaar condooms gebruikt en sinds augustus aan het proberen voor ons eerste kindje. Inmiddels zitten we in ronde 6 helaas Condoom tip: Bestel condooms op maat! Zitten veel beter en is prettiger voor je vriend. Wij gebruikte het merk MisterSize. Ik zou ook inderdaad nu stoppen met de pil om je cyclus op gang te krijgen. Mocht je menstruatie toch raar doen voor dat jullie het gaan proberen, kun je meteen ook aan de bel trekken bij de huisarts.

2 dagen geleden

Ik wil een maand voor we gaan proberen te starten ik heb gehoord dat je het best 4 weken er voor kan gaan beginnen met slikken van foliumzuur, weet niet of dit echt zo is maar baat het niet schaadt het niet😊. Ben ook wel benieuwd welk merk andere aanraden, iemand hier tips?😊

2 dagen geleden

Minimaal 4 weken ervoor, dus start van de cyclus. Maar je kan in principe beginnen zodra je de wens hebt :) Je hebt verschillende soorten foliumzuur, lees ook wel veel dames die voor een actieve versie gaan volgens mij folaat? Maar gewoon foliumzuur is hetgene waar onderzoeken op gebaseerd zijn en dus helemaal prima. Ik gebruik van de etos met vit D er in

gisteren

Ik slik die van de kruidvat met vitamine d. Ben afgelopen cyclus gestart, we starten in februari met actief proberen. Nu voor het zingen de kerk uit op vruchtbare dagen dus er is altijd een kleine kans. In overleg met mijn zus (die is arts) besloten om alvast te gaan slikken in de hoop mijn cyclus nog wat gezonder te krijgen ook.