5 Reacties
5 dagen geleden
Je moet goed nadenken en beslissen. Op wat voor een manier krijg je de woning aangeboden? Zal dit snel nog een keer kunnen voorkomen. Kun je je appartement betreden via de binnenkant of moet je via buiten langs lopen? Ik heb zelf ook hele erge hoogtevrees, maar ik ben al zo lang bezig om een appartement of huis te kunnen bemachtigen dat het me eigenlijk niet meer interesseert om het op zo een manier te verwoorden. Het lijkt me zelf wel dood eng, maar als ik via binnen mijn appartement kan benaderen lijkt het me al minder eng. Heb je een lift in de appartementencomplex, dan is dat ook weer een plus puntje. Het is je eigen beslissing, maar als dit echt je enige kans blijkt te zijn en je anders weer maanden tot jaren moet wachten voordat je een eigen plekkie kunt krijgen zal ik zeggen gewoon doen!
5 dagen geleden
Is deze angst gerelateerd aan hoogtevrees of is het idee dat de kinderen over een galerij aan de buitenkant moeten lopen beangstigend? Als er een lift is lijkt het mij geen probleem en zou ik de voordeur op slot houden zodat de kinderen niet alleen naar buiten kunnen lopen. Hoe is je gevoel verder in het appartement? Wordt het daar extreem warm in de zomer omdat het zo hoog is of is er airco aanwezig? Is de kans op een huisje in jouw omgeving groot of klein? Ik zou vooral naar je gevoel luisteren en als je ook maar enigzins een twijfel hebt waardoor je je niet veilig of thuis zal voelen en je niet weg moet uit je huidige woning zou ik wachten tot er een woning vrij komt waar je je wel goed en thuis kunt voelen.
5 dagen geleden
Reactie op Mommy-to-be90
Is deze angst gerelateerd aan hoogtevrees of is het idee dat de kinderen ov ...
Het is meer de angst dat de kids op het balkon zouden willen spelen en ik ze dus constant in de gaten moet houden.
Nu woon ik bijv in een rijtjes huis met tuin en in de zomer als ze buiten spelen kan ik zolang er geen zwembad op staat gewoon even op mijn gemakje naar het toilet zonder de kids naar binnen te halen.
Dat zal dan anders zijn.
Dus het is meer angst dat de kinderen zullen gaan klimmen en val gevaar.
Al weet ik dat daar regels voor zijn dat een balkon reling 1,20 hoog moet zijn en ramen horen sloten in de klinken te hebben.
En dat kinderen uiteraard ingelicht moeten worden over het gevaar en dat ze uiteraard niet mogen klimmen maar goed het zijn en blijven kinderen.
5 dagen geleden
Heb je een andere keus dan? Nu met de woningcrisis enzo denk ik dat sommige jaloers op je zijn. Wij hebben via sociale huur een appartement.
De deur naar het balkon gaat niet open eigenlijk. Maargoed mijn zoontje is nog geen 2.
4 dagen geleden
Ik zou het idd af laten hangen van hoe snel je weg moet en hoeveel kansen/aanbod je krijgt. Ik heb twee keer een sociale huurwoning kunnen krijgen, met 6 a 7 jaar inschrijftijd, en 2x het geluk gehad dat ik (in de randstad, piek huizencrisis regio) voor een eensgezinswoning(kje) met tuin kon gaan. Dat is niet extreem lang geleden. Dit zal bij iedere woningnet-regio anders zijn natuurlijk, en ik weet niet hoe groot de nood voor jou is, en wat jouw wordt aangeboden. Wel is het zo dat als je een woning accepteert, je niet zomaar wegkunt omdat je je inschrijftijd kwijt bent en woningruil zelden succesvol is (tenzij je, net als ik, bij meerdere regio's staat ingeschreven, hoewel je tegenwoordig dan ook soms je inschrijftijd elders verliest. Dit verschilt per regio).
Ik heb dus geen ervaring met je vraag, haha. Maar ik zou, afhankelijk van hoeveel aanbod je krijgt en hoe groot de nood is, misschien niet voor het eerste en beste gaan. Onze tweede woning kregen wij vanaf plaats 17, na de bezichtiging (!) dus ik weet niet of je het al doet, maar ik zou mogelijk ook reageren op woningen waar je wat lager staat.
Overigens heb ik wel vriendinnen die zijn opgegroeid in een flat en die zijn daar niet slechter van geworden, dus als het verder een perfect appartement is zou ik me daar dan weer niet al te veel zorgen om maken :) , maar als het echt een concessie voor je is zou ik even goed nagaan of je zo graag acuut weg wilt (of de kans op iets beters dusdanig klein is), dat je mogelijk de aankomende 10 jaar vast zit aan deze specifieke woning.
Sterkte in deze moeilijke, ingewikkelde periode.