8 Reacties

vorige maand

In het begin zeiden we er altijd bij hoeveel weken te vroeg ze geboren is. Maar inmiddels zeg ik tegen onbekenden die ernaar vragen op straat of in de winkel alleen de daadwerkelijke leeftijd. Ze lijkt namelijk totaal niet meer prematuur.

vorige maand

Ik zei de gecorrigeerde leeftijd, maar die van mij zijn 14 weken te vroeg geboren dus anders kreeg ik meteen veel vragen

vorige maand

Bij vreemden de gecorrigeerde leeftijd (bv oudere dames op straat) en bij bekenden de kalenderleeftijd met vermelding van de vroeggeboorte.

vorige maand

Ik deed de echte leeftijd en als er werd aangegeven wat klein dan zei ik te vroeg geboren. Gecorrigeerde leeftijd uitleggen was al ingewikkeld voor bekenden. Moet zeggen omdat onze zoon 10 maanden een sonde had kwamen er sowieso vragen.

3 weken geleden

Wij zeggen de gecorrigeerde leeftijd als mensen ernaar vragen (onbekenden). En moet je eerlijk zeggen dat wij ivm ontwikkeling ook veel meer met gecorrigeerde leeftijd in ons hoofd zitten dan echte leeftijd馃槄

3 weken geleden

Weet ook niet wat ik moet zeggen Hahha soms ben ik in een winkel dan loopt er een oude vrouw naast mij lachend ohhh kijk is wat een klein schattige baby die is volgensmij een weekje oud dan lach ik mee en loop ik door terwijl ze bijv al 6 weken was ( me dochter is 6 weken te vroeg geboren ) nu is ze 15 weken best wel kort en weegt 5 kg

3 weken geleden

Ik zei altijd de echte leeftijd en bij opmerkingen legde ik uit 2 maanden te vroeg geboren. Overigens is hij nu 3. Tegen die tijd krijg je gelukkig geen vragen meer 馃槀

2 weken geleden

Wij gebruiken zelf en met onze familie en goede vrienden en met medici, het kdv en hulpverleners vooral de gecorrigeerde leeftijd. De ontwikkeling van onze dochter verloopt ook het meest volgend de gecorrigeerde leeftijd. Bij minder bekenden en vreemden gebruiken we de kalender leeftijd en vaak moeten we er bij de verbaaste reactie erachteraan zeggen dat ze 11 weken te vroeg is geboren en dus in ontwikkeling niet gelijk loopt aan haar kalender leeftijd.