7 Reacties

4 dagen geleden
Bij ons was het gesprek vooral om te delen met de NICU verpleegkundige/arts over hoe wij terug kijken op die week in de NICU en hoe alles was verlopen. Ook konden wij onze vragen stellen waar we nog mee zaten. Verder ging het over hoe het nu met ons ging en dat we ook na het gesprek altijd nog daar terecht konden met vragen.

VRIEND
3 dagen geleden
We hebben samen onze situatie nog eens doorgenomen, zodat we eventueel vergeten stukjes weer konden ophelderen. Ik wilde vooral nog eens horen of bevestigd krijgen dat er geen andere weg was dan die we belopen hebben. Ik vond het fijn om de arts en verpleegkundige in een iets andere setting te zien, nog steeds verdrietig maar zo kon ik de ervaring ook iets meer relativeren hoe stom dat ook klinkt. Voor mij hielp het bij de verwerking.
Ik had er ook geen beeld bij, maar we hebben eigenlijk over het hele proces gesproken.
Sterkte 鉂わ笍

VRIEND
3 dagen geleden
Ze zullen in eerste instantie vragen hoe het met jullie gaat en of er eventueel behoefte is om een kijkje te nemen op de afdeling. Zo ging het bij ons tenminste, maar wel in een ander ziekenhuis. Het gesprek liep verder vanzelf, we hebben vooral op een fijne manier over de situatie kunnen spreken.

3 dagen geleden
Hai Suus, wij hebben zojuist het nagesprek gehad. Ik zit nu in de auto weer op weg naar huis. Ik keek er heel erg tegenop maar ik ben blij dat we gegaan zijn. Ze waren vooral benieuwd hoe het met ons gaat. Daarnaast vroegen ze waar wij behoefte aan hadden. We hebben samen alles rondom het overlijden van ons dochtertje besproken. Het was weer erg verdrietig om in het ziekenhuis te zijn, maar wel heel fijn om de artsen weer gezien en gesproken te hebben. We mochten ook nog even terug naar de afdeling maar dat aanbod hebben we voor nu, afgeslagen. Dat is iets voor een later moment. Ik had me op het ergste ingesteld, dan kon het alleen maar meevallen. En dat was zo 馃槉 ook kregen wij de hand en voet afdrukjes in gips mee. Veel sterkte!

3 dagen geleden
Reactie op Suus399
Bedankt voor jullie reacties. Nemen zij daar dan het voortouw in?
Zij namen het voortouw in het gesprek op te starten, te vragen hoe het met ons ging en te kijken naar waar wij behoefte aan hadden in het gesprek.
Ik wist ook niet zo goed wat ik kon verwachten maar ik vond het heel fijn om alles nog een keer te kunnen bespreken met mensen die er daadwerkelijk bij waren in de NICU. Het heeft mij echt geholpen in het verwerkingsproces.